اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بادامچی در نطق میان دستور:

امروز سرآغاز نقش بر آب شدن توطئه‌های آمریکاست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باز مشاهده می‌کنیم که کاسبان تحریم صف کشیده‌اند تا سهمی از صادرات نفت را به دست بگیرند و در مقابل کالای بی کیفیت و مصرفی با قیمت‌های گزاف از طریق قاچاق و به صورت غیرشفاف روانه کشور کنند.

امروز سرآغاز نقش بر آب شدن توطئه‌های آمریکاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا بادامچی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (۱۴ آبان ۹۷) با اشاره به اعمال تحریم‌های از سوی آمریکا گفت: امروز به فضل الهی سرآغاز نقش بر آب شدن توطئه‌های آمریکاست. در چنین روزی باید محکم بایستیم و برای کاهش اثرات تحریم و خنثی کردن تلاش دشمن با هم وحدت عمل داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به صورت دقیق و کارشناسانه شرایط تحریم‌های جدید بررسی شود و برای حداقلی کردن تأثیر آنها بر زندگی مردم برنامه عملیاتی طراحی شود.

وی افزود: متأسفانه ما در شرایط انباشت بحران‌های متعدد قرار داریم که برای حل آنها عزم ملی و مدیریت جامعه لازم است. نگاه بخشی‌نگر و یکجانبه‌نگر نمی‌تواند کشور را از وضعیت حاضر عبور دهد.

بادامچی خاطرنشان کرد: ما در شرایط فعلی به برنامه‌ای کارآمد نیاز داریم. تشتت مدیریت‌ها و تداخل افراد غیرمسئول در امورات ملی باعث هرج و مرج شده و انفعال مسئولان و دلسردی عمومی را به دنبال دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولویت‌های کشور باید در یک جا هماهنگ و مشخص شود به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، سیاست داخلی و سیاست خارجی که ویترین عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: غفلت نکنیم؛ دشمن تلاش می‌کند فرصت‌ها و جاذبه‌های کشورمان را برای نسل جوان تحصیل کرده و سرمایه گذاران و کارآفرینان کاهش پیدا کند و از دست برود، به طوری که مأیوسانه و مدام به دنبال سراب کار و زندگی بهتر مهاجرت را ترجیح دهند.

بادامچی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم بسیاری از مولفه‌های توسعه ازجمله شاخص امنیت سرمایه‌گذاری و شاخص شادی به شدت آسیب دیده است و برخی در داخل بدون توجه به علامت‌های مهم و هم‌نوا با دشمن عمل می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هنوز گسترده رانت و فساد خانمانسوز تحریم‌های گذشته معلوم نشده است که باز مشاهده می‌کنیم کاسبان تحریم صف کشیده‌اند تا با کسب ۱۵-۱۰ درصدی و شاید بیشتر صادرات نفت را به دست بگیرند و در مقابل کالای بی‌ کیفیت و مصرفی با قیمت‌های گزاف از طریق غیرقانونی و قاچاق و غیرشفاف روانه کشور کنند و به چپاول ثروت کشور و نابودی تولیدات صنعتی و کشاورزی بپردازند و گسترش بیکاری را ادامه دهند.

وی‌ ادامه داد: بدیهی است در این صورت سیستم اداری و حتی بخش خصوصی نیز از فساد و آلودگی در امان نخواهد بود. ذی‌نفعان در بروکراسی اداری بر شایسته‌سالاری غلبه و نابرابری اجتماعی رواج خواهد یافت.

بادامچی خاطرنشان کرد: امنیت سرمایه‌گذاری و نشاط اجتماعی و قوام زندگی مردم در شرایطی برقرار خواهد شد که متغیرهای اقتصاد کلان اعم از نرخ تورم و نرخ ارز با ثبات و یا قابل پیش‌بینی باشند و قوانین و رویه‌های اجرایی با ثبات برای همه شفاف و مفهوم باشد و به‌طور مؤثر اجرا شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در فضای غبارآلود و غیرشفاف بازرگانی و تجاری جیب سوداگران انباشته خواهد شد و فساد دامنه‌دارتر شده و فقر و فلاکت گریبانگیری کشور و مردم خواهد شد.

وی افزود: تحریم و انزوا زیبنده ظرفیت‌های گسترده اقتصاد ما نیست؛ چرا خود تحریمی می‌کنیم. شایسته است با توجه به قطعنامه ۱۳۷۳ شورای امنیت سازمان ملل با نهایی کردن مصوبات لوایح مربوط به توصیه‌های گروه مالی FATF هر گونه بهانه‌ای را از دست خارجی‌ها بگیریم تا بتوانیم ارتباط پولی و تجاری خود را با سایر ملل ادامه دهیم.

بادامچی خاطرنشان کرد: بدعت مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایراد آن به لوایح مصوب مجلس شورای اسلامی برخلاف قانون اساسی و سبب تضعیف نهاد قانونگذاری است و موجب ایجاد تعلل در کار می‌شود. مجلس باید از این حق خود دفاع کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این کشور تنها کشور مسئولان نیست، کشور مردم هم هست. مردم در قانون اساسی محوریت دارند. قانون اساسی راه را برای اعتماد مطلق به مردم باز کرده است. رفراندوم در قانون اساسی تنها مقوله‌ای تزئینی نیست، راه حلی عینی و عقلانی برای عبور دادن کشور از بحران‌هاست. شایسته است در شرایط فعلی به مردم اعتماد کنیم و برخی مسائل مهم را با آنان در میان بگذاریم و راه‌حل نهایی را از آنها بپرسیم. اگر به مردم اعتماد کنیم، مردم نیز به ما اعتماد خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول