اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ساخت اتوبوس خودران سازگار با تمام شرایط آب و هوایی

شرکت ژاپنی موجی از تولید یک اتوبوس خودران سازگار با تمامی شرایط آب و هوایی با همکاری شرکت فنلاندی سینسیبل خبر داده است.

ساخت اتوبوس خودران سازگار با تمام شرایط آب و هوایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، این اتوبوس که گاچا نام دارد، نیازی به هدایت توسط راننده ندارد و علاوه بر اینکه در شرایط عادی قادر به حرکت است در زمستان و در وضعیت بد آب و هوایی نیز می تواند مسافران را به مقصد برساند.

اگر چه تولید وسایل نقلیه خودران بسیار گسترش یافته و حتی شاهد تولید کشتی ها و هلکوپترهای خودران هم هستیم، اما یکی از مهم ترین چالش های موجود در این زمینه طراحی خودروهای خودرانی است که بتوانند در زمان بارش برف و باران هم مسیر حرکت خود را به درستی شناسایی کنند و موانع پیش رو را تشخیص دهند.

شرکت سنسیبل که در فنلاند است با توجه به شرایط آب و هوایی دشوار این بخش از جهان توانسته سیستم مسیریابی و شناسایی موانع خاصی را طراحی کند که حرکت این اتوبوس را در برگ و مه و باران شدید ممکن می کند. انتظار می رود این اتوبوس بعد از تکمیل در تمامی شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد.

پیش بینی می شود از این اتوبوس در سال 2019 به طور آزمایشی در سه شهر فنلاند استفاده شود و کاربرد تجاری آن از سال 2020 آغاز گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول