اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

یادداشت مهمان/

آزمون استخدامی فرمالیته سازمان محیط زیست از حدس و گمان تا واقعیت

سازمان محیط زیست که سال‌هاست در استخدام کارکنانش به جای بهره‌گیری از دانش آموختگان این رشته رویه استخدام فامیلی را پیش گرفته است امسال با برگزاری یک آزمون استخدامی فرمالیته حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد.

آزمون استخدامی فرمالیته سازمان محیط زیست از حدس و گمان تا واقعیت

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، اگر تیترهای چند ماه پیش در مورد استخدامی سازمان محیط زیست را در خبرگزاری‌های مختلف دنبال کرده باشید  متوجه خواهید شد سازمان محیط زیست چرا تبدیل به  حیات خلوت دولت شده و چرا  از پس معضلات فراوان محیط زیست بر نمی‌آید و هر روز هم به آن اضافه می‌شود.

به عقیده من این مساله ناشی از آن است که سازمان محیط زیست دهه‌هاست تبدیل به ارگانی فامیلی و پر از نیروهای غیر متخصص‌ شده است که حتی از الفبای محیط زیست هم آگاهی ندارند. این ممساله سال‌هاست با استخدام‌های بدون اعلان عمومی در حال انجام بود و هیچ از یک از ارگان‌های نظارتی هم اهمیتی به آن نمی‌داد.

اما از شروع ثبت نام برای آزمون  استخدامی در 15تیر ۱۳۹۷  که چند ماه پیش انجام شد، با اعلام درخواست رشته های مورد نیاز مشخص شد که سازمان حفاظت محیط زیست دنبال استخدامی واقعی نیستند و صرفا استخدامی فرمالیته را در پیش رو دارد و افراد مورد نظر جهت استخدام از پیش تعیین شده هستند.

انجمن ملی دانش آموختگان محیط زیست این موضوع را بارها از نهاد‌های مربوطه دنبال کرده است، تا جایی که پاپی زاده نماینده کمیسیون کشاوزی مجلس به دلیل آشکار شدن این مساله، پیگیر موضوع استخدام سازمان محیط زیست  شد اما با خبری که امروز نحوه استخدام اداره محیط زیست استان تهران از سوی یکی از خبرگزاری‌ها بازتاب داده شد.

مدارکی مستدلی وجود دارد که اداره کل محیط زیست تهران ردیف‌های شغلی استخدامی را برای اقوام رییس و کارمندان این اداره پر کرده است. علاوه بر این مطمئن هستیم چنین شرایطی در بیشتر استان‌های کشور در حال رخ دادن است، همانطور که در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم.

حال که این موضوع به این اندازه عریان شده است به عنوان نماینده جامعه علمی و دانش آموختگان محیط زیست از وزیر محترم علوم این پرسش را دارم که زمانی که به این تخصص اهمیتی داده نمی‌شود چرا در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و با آینده هزاران جوان تحصیل کرده این رشته بازی می‌کنند؟! به عقیده من ورود  نهاد‌های نظارتی، بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری  به این موضوع حائز اهمیت است.

قادر رحمان زاده، نماینده کمپین اشتغال دانش آموختگان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول