اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاهرودی‌ها باز هم حماسه خلق کردند/ 13 آبان روز مرگ آمریکاست

شاهرودی‌ها امروز در حالی باز هم در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حماسه خلق کردند که فرمانده سپاه این شهرستان، 13 آبان را روز مرگ آمریکا توصیف می‌کند.

شاهرودی‌ها باز هم حماسه خلق کردند/ 13 آبان روز مرگ آمریکاست

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود در حاشیه آیین راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: مردم امروز هم با حضور در صحنه راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان، بار دیگر ناتوانی و پوشالی بودن هیمنه این استکبار و قدرت پوشالی را فریاد زده و شعار همیشگی خود را که مرگ بر آمریکاست، این بار پرشورتر سر دادند.

جواد عبیری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب تأکید فرمودند، آمریکا رو به افول و از هم پاشیده شدن بوده و این موضوع کاملاً روشن و واضح است؛ چراکه می‌بینیم امروز آمریکا از هر زمان دیگری بیشتر در انزوا به سر برده و دست به دامن ایادی خود شده است.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به فرموده امام راحل انقلاب دوم، هیمنه آمریکا را فروریخت و زمینه اضمحلال آن را فراهم کرد، افزود: با تسخیر سفارت آمریکا و اسناد به دست آمده، مشخص شد که این شیطان بزرگ فقط دنبال دسیسه در کشورهاست و سفارت او لانه جاسوسی محسوب می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه حضور در راهپیمایی 13 آبان به رخ کشیدن اقتدار ایران اسلامی و اضمحلال و زبونی آمریکاست، گفت: مردم با حضور در صحنه راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان بار دیگر ناتوانی و پوشالی بودن هیمنه این استکبار و قدرت پوشالی را فریاد زده و شعار همیشگی خود را که مرگ بر آمریکاست، را این بار پرشورتر سر دادند و این شعار منجر به نابودی این شیطان اکبر خواهد بود.

13 آبان؛ نماد پیروزی حزب‌الله بر حزب شیطان

حجت‌الاسلام سیدرضا مرتضوی، مسؤول نظام صالحین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم بارها بر مبارزه با استکبار و طاغوت تأکید کرده و پیامبران را برای رویارویی با آنها فرستاده است، اظهار کرد: از منظر قرآن کریم، مبارزه با استکبار یک وظیفه فردی و اجتماعی است و باید مسلمانان و پیروان ادیان الهی در مسیر این مبارزه قرار گرفته و با مستکبران مقابله کنند؛ چراکه یکی از سنت‌های الهی است.

وی با اشاره به آیات 51 تا 56 سوره «مائده» افزود: خداوند در این آیات متذکر می‌شود که یهود و نصاری را به دوستی نگیرید که اگر دوستی کنید، از آنها خواهید بود و گمراه می‌شوید و گروهی منافق به دوستی آنها می‌شناسند و دلیل آنها این است که اگر با آنها دوست نشویم، به ما آسیبی برسانند.

مسؤول نظام صالحین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: این آیات به روزگار امروز ما اشاره دارد که از ابتدای انقلاب عده‌ای تأکید بر رابطه با استکبار به‌ویژه آمریکا داشتند؛ حال آنکه قرآن نهی می‌کند و بیان می‌کند منافقین دوستدار این قضیه هستند؛ چراکه از آنها ترس دارند که آسیبی برسانند اما خداوند مؤمنان را نصرت و منافقین را پشیمان می‌سازد و انقلاب ما به‌خوبی این را بیان کرده و عینیت بخشیده است.

وی با تأکید بر اینکه در این آیات خداوند پیروزی را از آن حزب‌الله برمی‌شمارد، افزود: آمریکا 40 سال است که دشمنی خود را بر ملت ایران آشکار کرده و تمام راه‌ها را نیز رفته؛ اما درنهایت آن که پیروز بوده، ملت ایران اسلامی است.

مرتضوی با بیان اینکه روز 13 آبان نماد غلبه حزب خدا بر حزب شیطان است، گفت: این روز گواه نصرت الهی ملت ایران و شکست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا است و باید این یوم‌الله را گرامی داشت و نابودی آمریکا و ایادی آن را جشن بگیریم.

گامی مؤثر برای تحقق اهداف انقلاب

محسن احمدی، شهردار شاهرود نیز به فارس گفت: یوم‌الله سیزدهم آبان در دفتر خاطرات ارزشمند ملت ایران، برگ زرین و پرافتخاری است که درس بزرگ شهادت، جسارت، استکبارستیزی و دلیری به همگان آموخت.

وی تصریح کرد: این روز تجلی ارزش‌ها و صدور پیام انقلاب اسلامی به مظلومان و ستمدیدگان در سراسر جهان، روز مبارزه با زیاده‌خواهی و ناعدالتی‌ها و روز حضور گسترده و پرشور مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی در محکومیت توطئه‌های استکبار جهانی است.

شهردار شاهرود ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، از خداوند متعال برای همگان به‌ویژه جامعه جوان و نوجوان کشور عزیزمان، موفقیت و بهروزی مسألت کرد و گفت: امیدوارم که حرکات هوشمندانه، گام مؤثری در راستای به ثمر نشستن اهداف انقلاب بوده و بر استقلال علمی و صنعتی این مرزوبوم بیفزاید.

گزارش از: علی عامری

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول