اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

امیرحسین نجم‌آبادی

۱۳ آبان؛ زنجیره‌ای از کل انقلاب اسلامی

13 آبان گرامیداشت یک روز و یک واقعه و یک عامل مهم و یک رویداد نیست بلکه یک زنجیره‌ای است که کل انقلاب اسلامی را درون خود به نمایش می‌گذارد.

۱۳ آبان؛ زنجیره‌ای از کل انقلاب اسلامی

گروه سیاسی ـ در تاریخ شکل‌گیری انقلاب اسلامی حوادث و رویدادهایی پدید    آمده‌اند که یا سبب پدیدآمدن انقلاب، یا عامل تسریع در فرآیند مسیر پیروزی انقلاب و یا نقش بازدارندگی برای خطرات تهدیدآمیز انقلاب را دارند که سبب ثبات و تثبیت و پیشرفت آن گردیده‌اند.
یوم‌الله سیزدهم آبان‌ماه هر سه نقش را در درون خود یکجا به همراه دارد:
الف- شکل‌گیری انقلاب(آبان 43)
ب- تسریع در پیروزی (آبان 57)
ج- تثبیت و بازدارندگی از خطرات (آبان 58)
به این دلایل 13 آبان گرامیداشت یک روز و یک واقعه و یک عامل مهم و یک رویداد نیست بلکه یک زنجیره‌ای است که کل انقلاب اسلامی را درون خود به نمایش می‌گذارد.
13 آبان یک تابلوی تاریخی و ماندگاری است که سالهای سال بر فراز ایران بزرگ چون نورافکنی تمام نما انقلاب اسلامی را نمایندگی می نماید و همانند فانوس دریایی است که راه و مسیر کشتی و ملوانان را برای نجات نشان می دهد.
اما 13 آبان امسال با توجه به شرایط و وضعیت پیش آمده بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، رنگ و جهت و مسیر دیگری را با خود به همراه آورده که جاودانگی این روز را در تاریخ معاصر ایران برجسته نموده است.
در چهلمین سال انقلاب اسلامی، چهلمین گرامیداشت سیزده آبان کاملا متفاوت‌تر و چالش برانگیزتر می‌باشد و حضور و ظهور و حرکت جریان انقلابی با اتحاد و انسجام از هر جریان و جناح سیاسی که وفادار به آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب و نظام هستند به خصوص قشر فرهیخته و دانشگاهی، حوزوی، دانشجویی، فرهنگی و دانش‌آموزی؛ پرشور و پررنگ و پراحساس و پرمسئولیت در برپایی مراسم سیزده‌آبان، نمایش شعور و اقتدار را ارائه خواهند داد و این یعنی موتور انقلاب اسلامی توفنده و شتابان و با استحکام، همچنان زنده و پویا با ولایت پذیری از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حرکت می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول