اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاصه‌خوانی فارس از روزنامه‌های اصفهان

مسکن در انتظار نوشدارو است/ چراغ خاموش به سمت حذف یارانه

«چراغ خاموش به سمت حذف یارانه»، «مسکن در انتظار نوشداروست»، «30 درصد از کارخانه‌های نساجی استان فعال است»، را در گشت و گذار روزانه فارس در لابه‌لای روزنامه‌های استان اصفهان بخوانید.

مسکن در انتظار نوشدارو است/ چراغ خاموش به سمت حذف یارانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روزنامه‌های اصفهانی خوانش‌های مختلفی را از اوضاع روز کشور ارائه می‌کنند، آن‌چه در ادامه می‌خوانید انعکاس اخبار و تحلیل‌ها در روز شنبه دوازدهم آبان ماه و نقل آن‌ها برای مخاطبان است.

روزنامه کیمیای وطن تیتر و عکس صفحه یک خود را با عنوان عقب‌گرد انتخاب کرده است و از مجوز آمریکا به 8 کشور شامل چین، ژاپن، کره‌جنوبی و هند برای خرید نفت ایران حتی پس از تحریم‌های 13 آبان نوشته است.

در این گزارش آمده است: «در حالی که ترامپ تلاش داشت تا فروش نفت ایران را به صفر برساند اما مجبور شده است در عقب‌نشینی آشکار به 8 کشور مجوز خرید نفت از ایران را بدهد تا مصون از تنبیه دور زدن تحریم‌های این کشور به خرید نفت از ایران بپردازند.

هرچند پمپئو از موقتی بودن این معافیت خبر داده است و از همه کشورها خواسته خرید نفت و سایر کالاهای غیرتحریمی از ایران را به صفر برسانند، این در حالی است که اوپک هم نتوانسته است تولیدات خود را افزایش دهد و از طرفی کم شدن عرضه نفت ایران باعث افزایش قیمت جهانی بنزین خواهد شد، موضوعی که برای هرکشوری چالش جدی خواهد بود. تلاش آمریکا برای ایجاد محدودیت بر دسترسی ایران بر روابط مالی جهانی (سوئیفت) نیز ناکام مانده است و روابط مالی ایران با دنیا هم چنان برقرار خواهد بود.»

مرضیه محب‌رسول در روزنامه زاینده‌رود از چراغ خاموش به سمت حذف یارانه نوشته است: «در حالی که حذف دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه مطالبه‌ای بود که حسن روحانی تا رأی اوردن در دور دوم انتخابات از انجام آن طفره رفت اما در دور دوم علاوه بر دهک‌های بالای جامعه، یارانه کودکان متولد 97 را هم حذف کرد.

اقدامی که در تقابل با سیاست‌های افزایش جمعیت است و مورد انتقاد جدی نمایندگان مجلس و مردم قرار گرفته است، در حالی که با حذف یارانه افراد پردرآمد جامعه هم می‌توانستند بر یارانه افراد کم بضاعت جامعه بیفزایند و هم یارانه متولدین 97 را پرداخت کنند اما تا امروز انجام آن شانه خالی کردند.»

روزنامه اصفهان امروز نیز در گزارشی نوشته است مسکن در انتظار نوشداروست، و در ادامه آورده است: «بازار آشفته مسکن راه‌حل‌هایی هم دارد که کارشناسان افزایش تولید و عرضه مسکن و تکمیل سامانه املاک برای مقابله با سودجویان را بخشی از این راه‌حل می‌دانند.

در حالی روحانی دولت را در بخش مسکن بدهکار ملت می‌داند که وزارت آخوندی دستاورد قابل دفاعی هم نداشته است و تنها در همین یک سال اخیر قیمت مسکن 2 برابر شده است، در حالی که نیاز بازار عرضه بیشتر مسکن است اما این اتفاق نیفتاده است؛ تولید مسکن نه‌ تنها نیاز داخلی را رفع می‌کند و تا حد زیادی از تنش‌های بازار مسکن می‌کاهد که با اشتغال‌زایی بالایی هم که دارد، اقتصاد داخلی را نسبت به تحریم‌ها مقاوم‌تر می‌کند.»

روزنامه عصر اصفهان نیز گزارشی از کارخانه‌های نساجی اصفهان منتشر کرده است و با تیتر 30 درصد از کارخانه‌های نساجی استان فعال است از کم رونق شدن نساجی اصفهان نوشته است، اصفهانی که زمانی منچستر شرق لقب گرفته بود و کارخانه وطن با تاسیس در سال 1300 اولین کارخانه نساجی اصفهان بود.

در ادامه این گزارش آمده است: «رونق نساجی در اصفهان به حدی بود که در جای جای شهر، کارگاه‌های کوچک و بزرگ شکل گرفته بود اما جنگ دوم جهانی، آفتی به نام واردات را به جان صنعت پررونق آن روزهای اصفهان انداخت.

امروز نساجی‌های اصفهان با 30 درصد توان خود کار می‌کنند و این در حالی است که 80 درصد مواد اولیه نساجی هم وارداتی است و دولت هم این مواد اولیه را در ردیف نخست کالاهای اساسی قرار نداده است، از طرفی هم مالیات سنگین کمر نساجی اصفهان را بیش از پیش خم کرده است تا این روزها صدای خس‌خس سینه خسته نساجی اصفهان به گوش برسد.»

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول