اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر حاتمی در مراسم افتتاح خط تولید انبوه جنگنده کوثر:

تولید هر فرونده جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد

وزیر دفاع گفت: با تولید هر فروند جت جنگنده ایرانی کوثر۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

تولید هر فرونده جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی کوثر، گفت: خداوند منان را شاکر هستیم که در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، موفق شدیم در حضور برادران عزیزمان امیر سرلشکر موسوی و امیر سرتیپ نصیرزاده خط تولید هواپیمای جت جنگنده پیشرفته کوثر را افتتاح کنیم.

وی افزود: این هواپیما در 31 مرداد سال 97 و در حضور ریاست جمهوری رونمایی شد و همان جا وعده کردیم در اولین فرصت خط تولید این هواپیما که تمام آزمایش‌ها و تست‌های خود را طی کرده بود، افتتاح کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پس از عقد قرارداد با ارتش جمهوری اسلامی ایران، جنگنده کوثر به تعداد قابل توجه و مورد نیازی تولید و در خدمت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در حین تولید، کار تحقیق و پژوهش این جنگنده ادامه خواهد داشت، گفت: امروز در شرایطی هستیم که روی یک پلت‌فرم مشخص توانسته‌ایم نسل‌های قبل آذرخش، صاعقه1، صاعقه2 و کوثر را تولید کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی تصریح کرد: ان شاءالله در زمان‌های آینده ایرانیان عزیز شاهد تولید نسل پیشرفته‌‌تر کوثر هم خواهند بود؛ این پلت‌فرم ادامه خواهد داشت. به مدت طولانی یعنی حداقل به مدت یک دوره 10 ساله و بلکه 20 ساله با نسل‌های پیشرفته‌تر این هواپیما از این زیرساخت ها استفاده خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: افتتاح این خط تولید به لحاظ اقتصاد دفاعی موضوع با اهمیت و ارزشمندی است و با آغاز به کار خط تولید جت جنگنده کوثر، صرفه‌جویی ارزی و اشتغال‌زایی قابل توجهی خواهیم داشت.

وی گفت: در تولید هر فروند از جت جنگنده کوثر هفت میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت و بالغ بر 4 هزار نفر نیروی جوان و دانشمند ایرانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول