اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

تاریخ‎نگار گلستانی:

انقلاب اسلامی در جنگلی از توطئه‎ها و دشمنی‎های جهانی پیروز شد/ ترویج دستاوردها در آستانه 40‎سالگی انقلاب اسلامی

تاریخ‎نگار برجسته گلستانی گفت: انقلاب اسلامی در جنگلی از توطئه‎ها و دشمنی‎های جهانی بدون وابستگی به ابرقدرت‎های شرق و غرب به پیروزی رسید.

انقلاب اسلامی در جنگلی از توطئه‎ها و دشمنی‎های جهانی پیروز شد/ ترویج دستاوردها در آستانه 40‎سالگی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا خارکوهی عصر امروز در جمع دانش‎آموزان نخبه بسیجی با اشاره به ‎چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی آنقدر با عظمت است که آمریکا هم با تمام عداوتی که به جمهوری اسلامی ایران دارد در اعترافات خود انقلاب اسلامی را بزرگترین انقلاب قرن بیستم می‎داند.

وی با بیان اینکه در قرن بیستم هر جنبش و اتفاقی که می‎افتاد یا وابسته به آمریکا به‎عنوان قطب غرب و یا وابسته به چین و شوروی به‎عنوان قطب شرق بوده است، گفت: انقلاب اسلامی در جنگلی از توطئه‎ها و دشمنی‎های جهانی بدون وابستگی به ابرقدرت‎های شرق و غرب به پیروزی رسید که این مهم دستاورد ارزشمندی است.

مورخ انقلاب اسلامی با بیان اینکه در تاریخ انقلابی مانند انقلاب اسلامی وجود ندارد، افزود: باید در آستانه چهل‎سالگی انقلاب برای آن سنگ تمام بگذاریم و هر کسی به قدر توان خود در بزرگداشت و ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان ضعف‎های رژیم شاهنشاهی نقش ایفا کند.

خارکوهی 40 ‎سالگی انقلاب اسلامی را بزرگداشت خون شهدا، فداکاری‎های ملت ایران و مبارزات دیرینه امام راحل دانست و افزود: یکی از راه‎های بزرگداشت چهلمین سال انقلاب بزرگداشت مناسبت‎های انقلاب و یوم‎الله‎ها است و با گرامیداشت آنها تاریخ سیاسی، مذهبی، شیعی و تاریخی خود را گرامی می‎داریم.

وی با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون در سال 1343 بیان کرد: در سخنرانی کلیدی امام راحل در سال 1343 نکته‎ای طلایی وجود داشت و وقتی کاپیتولاسیون در هیئت دولت و مجلس شورای ملی وقت تصویب شد و خبر آن به امام راحل رسید امام (ره) بسیار از این مسأله حسرت خوردند و تنها سخنرانی بود که سخنان خود را با آیه استرجاع آغاز کردند.

تاریخ‎نگار برجسته گلستانی با بیان اینکه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعار محوری دوران انقلاب بود، تصریح کرد: با تصویب کاپیتولاسیون استقلال ایران خدشه‎دار شده بود و فریاد امام راحل بلند شد.

خارکوهی بیان کرد: با تصویب کاپیتولاسیون اگر یک سرباز آمریکایی هر ایرانی را در هرجایگاهی را زیر می‎گرفت، آن ایرانی نمی‎توانست اعتراض کند اما اگر یک ایرانی یک آمریکایی را زیر می‎گرفت باید محاکمه می‎شد.

وی اضافه کرد: آمریکا در جنگ جهانی دوم کمترین آسیب را متحمل شد و منابع اقتصادی آن باقی ماند و این کشور برای نخستین بار بمباران اتمی را در دنیا رواج داد.

مورخ انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز می‎خواهیم سربلند باشیم از این رو همه تحریم‎ها را تحمل می‎کنیم و حاضر نیستیم زیر چتر حمایتی آمریکا برویم، یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی هر چه آمریکایی‎ها خواستند به ایران نزدیک شوند، نتوانستند.

خارکوهی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: با افشای پرونده‎های لانه جاسوسی همه به دخالت‎های دیپلمات‎های آمریکایی در امور ایران پی بردند و براساس اسناد مشخص شد دخالت‎های آمریکا تنها مختص ایران نبوده است.

وی با بیان اینکه هر سفارتخانه آمریکا در هر کشوری لانه جاسوسی است، یادآور شد: امام راحل تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول دانستند.

تاریخ‎نگار برجسته گلستانی تسخیر لانه جاسوسی را از اصول انقلاب و جزء جدایی‎ناپذیر از تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: تسخیر لانه جاسوسی هیچ‎گاه فراموش نمی‎شود، انقلاب اسلامی دو بار در دنیا معرفی شد که نخست در 22 بهمن‎ماه سال 1357 و دوم در تسخیر لانه جاسوسی بود.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول