اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر کشور و دادگستری ترکیه از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شدند

درپی آزادی کشیش آمریکایی از زندان ترکیه، وزیر کشور و دادگستری این کشور از لیست تحریم‌های مگنیتسکی آمریکا خارج شدند.

وزیر کشور و دادگستری ترکیه از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (جمعه) دو وزیر کشور و دادگستری ترکیه را از لیست تحریم‌های خود خارج کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» طبق اعلامیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، «سلیمان سویلو» وزیر کشور و «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری ترکیه از لیست تحریم‌های مگنیتسکی ایالات متحده خارج شدند.

در مقابل این اقدام آمریکا، ترکیه نیز تحریم‌های تلافی‌جویانه‌ای را که علیه «رایان زینک» وزیر کشور و «جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا و همچنین محصولات الکترونیکی این کشور اعمال کرده بود، لغو کرد.

این دو وزیر ترکیه‌ای در تاریخ 10 مرداد به خاطر دست داشتن در ماجرای بازداشت «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی در این کشور، از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده بودند.

برانسون در اکتبر سال 2016 به اتهام همکاری با سازمان گولن و عاملین کودتای نافرجام 15 جولای همان سال، توسط نیروهای امنیتی ترکیه بازداشت شد. روزنامه «واشنگتن پست» در تاریخ 5 مرداد به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود که رئیس‌جمهور آمریکا با همتای ترکیه‌ای خود توافق کرده تا در ازای آزادی «ابرو اوزکان» فعال ترکیه‌ای بازداشت شده در فلسطین اشغالی، برانسون نیز آزاد شود.

وی در تاریخ 20 مهر از بازداشت خانگی آزاد شده و به دلیل گذارندن حدود 3 سال حبس، توانست از ترکیه خارج شده و به آمریکا بازگردد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از ترکیه به خاطر این اقدام تشکر کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


عضویت در کانال های بین‌الملل و سیاست خارجی فارس
سروش
آی گپ


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول