اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه رشت:

مردم پاسخ تحریم‌ها را با حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان خواهند داد

امام‌جمعه رشت گفت: آمریکایی‌ها و ترامپ گاو دوش که برخی گاوها را می‌دوشد بداند، ملت ایران یک‌مشت محکم بر دهان همه سلطه گران جهان پاسخ تحریم‌ها را در راهپیمایی 13 آبان خواهد داد.

مردم پاسخ تحریم‌ها را با حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان خواهند داد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به اهمیت نظام خانواده در اسلام اظهار کرد: عفو و گذشت به‌عنوان یکی از پیش‌نیازهای روابط خانوادگی محسوب شده و مانع لغزش و اشتباه انسان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اخلاق به‌عنوان یکی از پیش‌نیازهای مهم روابط خانوادگی افزود: زن و شوهر باید اخلاق خوب را باید سرلوحه زندگی خود بدانند به‌طوری‌که اگر اخلاق نیک را یاد نگرفته‌اند باید برای پایداری بنیان خانواده، آن را تمرین کند.

فلاحتی خوش‌زبانی را نیز از دیگر پیش‌نیازهای روابط خانوادگی عنوان کرد و گفت: زبان اگرچه یک عضو کوچکی در بدن است اما می‌تواند فاجعه‌هایی به بار بیاورد برای مثال کلمه تو اگر به شما تبدیل شود قطعاً فضای زندگی را تغییر می‌دهد.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اجتناب از دشنام در مواجه با خانواده بر مبنای آیات و روایات بیان کرد: انسان برای پایدار نگاه‌داشتن عزت خود باید زبان خود را از دشنام حفظ کند چراکه دشنام عزت انسان را پایین می‌آورد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ۱۳ آبان به‌عنوان خط مبارزه ایران با آمریکا است افزود: روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز با توجه به وقایع تاریخی در این تاریخ نام‌گرفته‌اند.

فلاحتی با اشاره به اهمیت روز دانش‌آموز به‌عنوان آینده‌سازان این مرزبوم گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سامان‌بخش برای همه مردم گیلان مسئله ساماندهی فرهنگی است ازاین‌رو، در دورانی که ما در خدمت مردم بودیم هنوز کار خاصی غیر از برگزاری یک جلسه انجام نگرفته است.

خطیب جمعه رشت با انتقاد از اینکه بعد از جنگ تحمیلی تا به امروز در حوزه فرهنگی کار خاصی صورت نگرفته است بیان کرد: جلسات فرهنگی که باید همه مسئولین در آن حاضر باشند، به شکل مطلوب صورت نمی‌گیرد و متأسفانه در جامعه به‌شدت شاهد هنجارشکنی به‌خصوص درباره مسئله حجاب و عفاف هستیم.

وی با ابراز تأسف از هنجارشکنی در جامعه که منجر به شهادت مأمور جان‌برکف ناجا شده است خاطرنشان کرد: همه مسؤولین باید بابت همه کم‌کاری‌های خود شرمنده باشند چراکه نتوانستند درخورشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعالیت فرهنگی شایسته‌ای داشته باشند.

فلاحتی با اشاره به‌روز ۱۳ آبان در هفته پیش رو و فعالیت رسانه‌ای غرب علیه ملت ایران اسلامی تصریح کرد: در ایام اخیر رسانه‌های صهیونیستی دنیا نتوانستند در اجتماع اربعین سخن نگویند و سکوت خود را شکستند اما با یک حماقت این اجتماع بزرگ جهانی و خودجوش ملت‌ها را اجتماع دولتی تعریف کرده درصورتی‌که در تاریخ چنین اجتماع بزرگی که خودجوش توسط مردم صورت بگیرد وجود نداشته است.

وی با اذعان به اینکه ملت‌ها باوجود گرانی در عراق و با توجه به اینکه دولت ایران هزینه ویزاها را بالا برد ذره‌ای برای حضور در اجتماع عظیم مردمی خود تردید نکردند بیان کرد: رسانه‌های صهیونیستی دنیا بعد از حماسه اربعین، شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران را در روز ۱۳ آبان زیر سؤال می‌برند و عده‌ای در داخل که فقط به فکر پست و مقام هستند یکسره نق زده و چرایی‌هایی درباره بسیاری از مواضع آشکار ملت ایران درباره شعار مرگ بر آمریکا می‌پرسند.

فلاحتی علت مرگ بر امریکای ملت غیور ایران اسلامی که همیشه بلند خواهد ماند را خوی استکباری و صهیونیستی آن‌ها دانست و افزود: فریاد مرگ بر آمریکا را برای بسیاری از جنایت‌هایی که در طول تاریخ علیه ملت ایران انجام داد سر خواهیم داد، چگونه ما مسلمان باشیم و از مسلمانان دفاع نکنیم؟ درصورتی‌که خوی استکباری آمریکا حمایت ایران از مسلمانان دنیا را حمایت از تروریست خطاب می‌کند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه اگر مسلمان از مردم مسلمان دیگر حمایت نکنند مسلمان نیست گفت: منشور مسلمان و مکتب اسلامی تنها حمایت از مسلمانان دنیا نیست بلکه حمایت از مستضعفین عالم است، بنابراین رهبر معظم انقلاب صرفاً رهبر کشور ایران نیست بلکه رهبر تمام ملت اسلام است.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا در 13 آبان علیه ملت غیور ایران اسلامی تصریح کرد: بخشی از تحریم‌ها نیز از سوء تدبیر برخی مسئولین داخلی ما صورت گرفته و برخی از تحریم‌ها نیز از ۱۳ آبان اتفاق می‌افتد، اما آمریکایی‌ها و ترامپ گاو دوش که برخی گاوها را می‌دوشد بداند، ملت ایران یک‌مشت محکم بر دهان همه سلطه گران جهان پاسخ این‌تحریم‌ها را در راهپیمایی 13 آبان خواهد داد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول