اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد؛

استقرار نیروهای آمریکایی در حد فاصل رودهای دجله و فرات برای ممانعت از تحرکات ترکیه

پس از اعلام قصد ترکیه مبنی بر عملیات علیه کُردها گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در منطقه ما بین دجله و فرات مستقر شده‌اند.

استقرار نیروهای آمریکایی در حد فاصل رودهای دجله و فرات برای ممانعت از تحرکات ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرویس اطلاعاتی ترکیه پنجشنبه (روز گذشته) با گروههای مسلح حاضر در عملیاتهای «سپر فرات و شاخه زیتون» که با حمایت آنکارا در سوریه انجام شد، نشستی در شهر «عفرین» واقع در شمال غرب حلب برگزار کردند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- به نقل از «منابع آگاه» گزارش داد که سرویس اطلاعاتی ترکیه به عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد» سوریه گفته است که آنکار قصد دارد در شمال سوریه عملیات انجام دهد.

این منابع اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی ترکیه از عناصر ارتش آزاد خواسته است که «برای عملیات آتی نظامی که ترکیه قصد دارد علیه نیروهای دموکراتیک سوریه آغاز کند، در آمادگی کامل باشند».

دیدبان می‌گوید که این عملیات شامل نواری خواهد بود که از کرانه خاوری رود فرات تا کرانه باختری رود دجله امتداد دارد.

این گروه همچنین اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در نوار مرزی با ترکیه در منطقه حد فاصل رودهای دجله و فرات مستقر شده‌اند تا مانع حرکت ترکیه به سمت این منطقه شوند.

دیدبان همچنین تأکید کرد که بخشی از نیروهای آمریکایی در داخل شهر «عین العرب» مستقر شده‌اند.

در همین راستا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اوایل مهر ماه گذشته گفت که کشورش قصد دارد شمار «مناطق امن» در سوریه را افزایش دهد تا شرق رود فرات هم جزء مناطق امن شود. 

اردوغان اعلام کرد که مبارزه ترکیه تا زمان از بین رفتن تهدید تروریسم علیه این کشور و ریشه‌کن شدن گروه‌های تروریستی از آینده سوریه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین ادعا کرد ارتش ترکیه طی عملیات‌های سپر فرات و شاخه زیتون موفق شده ۲۵۰۰ مایل مربع (برابر با ۴۰۰۰ کیلومتر مربع) را از عناصر داعش و یگان‌های مدافع خلق (YPG) پاکسازی کند. 

ترکیه عناصر مدافع خلق را ا شاخه سوری گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و بارها تهدید کرده بود که تداوم حضور این نظامیان در منبج خط قرمز آنکارا است.

آمریکا هم که از سال ۲۰۱۴ در قالب ائتلاف ضد داعش در سوریه مداخله دارد، از این شبه نظامیان حمایت کرده و همچنان به حمایت‌های تسلیحاتی و لجستیکی خود ادامه می‌دهد.

«جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه روز گذشته اعلام کرد که واشنگتن در تلاش است «بین دو شریک خود» -کُردها و ترکیه- به راه حلی دست یابد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول