اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اعلام آمادگی روسیه برای عفو مهاجران کاری تاجیک

مقامات پارلمانی روسیه در سفر به تاجیکستان از عفو مهاجران کاری تاجیک به این کشور خبر دادند.

اعلام آمادگی روسیه برای عفو مهاجران کاری تاجیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد سعید عبیدالله اف» رئیس مجلس ملی تاجیکستان در ششمین نشست بین پارلمانی روسیه و تاجیکستان از اقدام «مسکو» برای عفو 122 هزار نفر مهاجر کاری تاجیک در سال 2017 تشکر و قدردانی کرد. 

به گفته وی، به دلیل اینکه زمان عفو فقط برای یک ماه (از 24 مارس تا 24 آوریل سال 2017) در نظر گرفته شده بود، تقریبا 70 هزار نفر از مهاجران کاری تاجیک موفق به تهیه و معرفی اسناد لازم به نهادهای مربوطه روسی نشدند. بنابر این نیاز به عفو مجدد مهاجران کاری تاجیک وجود دارد.

«والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون (مجلس علیای) روسیه از این پیشنهاد طرف تاجیک حمایت کرد و قرار است در آینده نزدیک برای تعداد یادشده مهاجران کاری تاجیک که مرتکب قانون شکنی‌های کوچک شده‌اند، عفو تحقق یابد.

در همین حال به گفته مقامات تاجیک در حال حاضر 208 هزار نفر شهروند این کشور در فهرست سیاه روسیه قرار داشته و از حق ورود به این کشور محروم شده اند.

دوشنبه امیدوار است که در مورد 138 هزار نفر شهروند این کشور نیز مسکو تصمیم به عفو خواهد گرفت زیرا این موضوع در پروتکل ششمین نشست بین پارلمانی دو کشور منعکس شده است.

قابل ذکر است که نهادهای مربوطه روسیه مهاجران کاری کشورهای آسیای مرکزی را نه تنها به دلیل ارتکاب جرایم سنگین بلکه برای مواردی نظیر عدم پرداخت پول تلفن، یا حق آب و برق، ارائه خدمات بدون مجوز و... نیز برای مدت از 3 تا 5 سال و در برخی موارد تا 10 سال از حق ورود به این کشور محروم می کنند.

با این حال 98 درصد از مهاجران کاری تاجیکستان در روسیه کار و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول