اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مقام مسئول سازمان هواپیمایی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

انجام روزانه ۳۷ پرواز برای بازگشت زوار اربعین/‌پروازهای‌ عتبات ‌افزایش یافت

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمای کشوری با اشاره به افزایش پروازهای برنامه‌ای عتبات به ۱۲۰ پرواز در هفته، گفت: روزانه بین 27 تا 35 پرواز برگشت، زائران اربعین را از عراق به ایران منتقل می‌کند.

انجام روزانه ۳۷ پرواز برای بازگشت زوار اربعین/‌پروازهای‌ عتبات ‌افزایش یافت

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت پروازهای برگشت اربعین اظهار داشت: از آن منظر که در پیش فروش پروازهای رفت اربعین به زائران اعلام شد حتما بلیت رفت و برگشت تهیه کنند در پروازهای برگشت مشکلی برای زائران رخ نداده‌ و پروازها‌در حال انجام است.

وی ادامه داد:‌ البته ممکن است غیر از نرخ‌هایی که اعلام شد، نرخ‌های متفرقه اعمال شود که یا خارج از محدوده تاریخ‌های دوم آبان تا 12 آبان است و یا اینکه صندلی مربوط به کلاس‌های تجاری است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمای کشوری با بیان اینکه روزانه بین 27 تا 35 پرواز برگشت، زائران اربعین را از عراق به ایران منتقل می‌کند، اظهار داشت: عمده این پروازهای برگشت مربوط به فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد است، این دو فرودگاه پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور در عملیات پروازهای اربعین است.

جعفرزاده با بیان اینکه 750 مجوز پرواز فوق‌العاده و برنامه‌ای برای ایام اربعین صادر شد،گفت:‌ از این میزان 513 مجوز مربوط به پروازهای فوق‌العاده است، تا روز 12 آبان ماه همه پروازهای فوق‌العاده تمام می‌شود ولی پروازهای برنامه‌ای عتبات طبق برنامه ادامه دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمای کشوری بیان کرد: این مجوزهای فوق‌العاده و برنامه‌ای بنا به درخواست شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و العراقیه‌‌ برای ایام اربعین صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد 513 مجوز به صورت فوق العاده صادر شده که 87 مجوز برای شرکت هواپیمایی العراقیه و 426 مجوز برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی صادر شده است.‌

جعفرزاده گفت: پیش از این هفته‌ای 91 پرواز عتبات در کشور انجام می‌شد اما طی تفاهم با سازمان هواپیمایی عراق که اخیرا انجام شد این پروازها به 120 پرواز در هفته افزایش یافته است.

بنابراین گزارش پروازهای فوق‌العاده اربعین که با نرخ‌های مصوب به فروش رسید تا پایان روز 12 آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول