اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

مقامات ارشد پاکستان و ترکیه بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند

رئیس جمهور پاکستان که در راس یک هیات سیاسی و اقتصادی به «آنکارا» سفر کرده است با رئیس جمهور ترکیه دیدار و بر گسترش همکاریهای دوجانبه تاکید کردند.

مقامات ارشد پاکستان و ترکیه بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان که به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای یک سفر 3 روزه عازم «آنکارا» شده است در دیدار همتای ترکیه‌ای خود بر گسترش روابط همه جانبه بین دو کشور تأکید کرد.

علوی ضمن تشکر از افزایش سرمایه‌گذاری ترکیه در پاکستان ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای از تسهیلات بیشتری برای مشارکت در پروژه‌های اقتصادی این کشور بهره‌مند خواهند شد.

رئیس جمهور پاکستان از اردوغان خواست تا در فرصتی مناسب به اسلام‌آباد سفر کند.

وی امروز در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی مشترک پاکستان و ترکیه اطمینان داد که اسلام‌آباد برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور تسهیلات بیشتری ارائه خواهد کرد.

ترکیه تاکنون تلاش کرده است تا در کنار نوع نگاه کنونی به رهبری منطقه و حتی جهان اسلام، جدا از نگاه به اشتراکات دینی با پاکستان و فقدان مسئله مورد تنازع بین دو کشور، روابط خود را با این کشور به عنوان قدرتی هسته‌ای و مهم در منطقه جنوب آسیا و شبه قاره گسترش دهد.

دو کشور در حوزه همکاری دفاعی و تبادل تجربه و اطلاعات در زمینه تجهیزات نظامی، انجام مانورهای مشترک نظامی و مبارزه با تروریسم تلاش هایی را انجام داده و اخیرا نیز در حوزه همکاری در تولید و انتقال فناوری محصولات دفاعی بر اساس نیازهای دو کشور، پروژه ارتقاء جنگنده های اف-16 پاکستان توسط صنایع هوایی ترکیه، تولید تجهیزات دفاعی و احتمال تولید مشترک بالگردهای جنگی و.. گام هایی را برداشته اند.

در کنار این امر، باید به صادرات دفاعی و نظامی ترکیه به پاکستان هم توجه کرد.

قبل از این ترکیه برای تولید زیردریایی آگوستا 90 با پاکستان به توافق رسیده است و در حال حاضر آنکارا به دنبال خرید هواپیماهای مشاق از این کشور می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول