اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساعتی پیش

راهپیمایی جاماندگان پیاده‌روی اربعین در تهران آغاز شد

از ساعاتی قبل برای ششمین سال پیاپی مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان از اربعین کربلای حسینی همدل، همگام و همزمان با پیاده روی میلیون‌ها عاشق و دلداده اباعبدالله حسین(ع) درعراق ازمسیرهای تعیین شده به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را آغاز کردند.

راهپیمایی جاماندگان پیاده‌روی اربعین در تهران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس، جاماندگان اربعین حسینی (ع) از مسیر اصلی، میدان امام حسین(ع) مراسم پیاده‌روی 17 کیلومتری را تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای کسب ثواب این حدیث امام هادی(ع) در خصوص منزلت حضرت عبدالعظیم (ع) که می‌فرماید: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می‌کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است» از ساعت 6 صبح امروز با قرائت زیارت اربعین آغاز کردند.

راهپیمایان از مسیرهای پنج گانه که شامل مسیر نخست به عنوان مسیر اصلی از میدان امام حسین(ع) با عبور از خیابان‌های ۱۷ شهریور، شوش و فدائیان اسلام، مسیر دوم از امامزاده حسن(ع) با عبور از خیابان‌های قزوین و شهید رجائی، مسیر سوم از میدان جمهوری با عبور از بزرگراه نواب صفوی و خیابان رجائی، مسیر چهارم از ورامین با عبور از جاده ورامین و میدان معلم و مسیر پنجم از کهریزک با عبور از باقرشهر و محله بهشتی خود را به شهرری در جنوب پایتخت و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می‌رسانند.

برای جاماندگان راهپیمایی اربعین بیش از ۱۰۰موکب در طول مسیر برای پذیرایی و خدمات‌ر‌سانی از عزاداران حسینی در نظر گرفته شده است.

گفته می‌شود ۲۰ دستگاه برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین همکاری دارند که تیم‌های و نیروهای مختلف انتظامی، امنیتی، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری، بسیج و سپاه در مسیرهای مختلف مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در تهران مستقر می‌باشند و تا پایان مراسم به زائران حسینی خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

تردد هر گونه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت در طول مسیر راهپیمایی ممنوع است و در تمام خیابان‌های ورودی به مسیرهای راهپیمایی محدودیت تردد اعمال می‌شود و از ورود وسایل نقلیه به مسیر راهپیمایی جلوگیری می‌شود.

گفتنی است شرکت های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو برای بازگشت عزاداران اربعین حسینی از آستان مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  آماده خدمت رسانی است که مسیرهای ارائه خدمت اتوبوسرانی به شرح زیر است:

-از ضلع شمالی میدان شهرری مقابل بیمارستان فیروز آبادی به مقاصد دولت‌آباد، شوش، خراسان، خاوران و میدان امام حسین(ع).

-از سه راه ورامین ابتدای جاده ورامین به میدان شهرری و ایستگاه مترو شهرری، همچنین از میدان شهرری نیز به ایستگاه مترو.

-از پارکینگ مقابل میدان فرمانداری شهرری به مقاصد کوی ۱۳ آبان، نازی آباد، میدان راه آهن، صالح آباد، خانی آباد.

-از ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خیابان هلال احمر به مقاصد بهشتی، باقرشهر و کهریزک.

-از ایستگاه متروی شهرری به مقاصد قمصر، باقرشهر، زمان آباد، مفتح، عباس‌آباد، جاده نظامی، خزانه، میدان راه آهن، صفائیه، دولت‌آباد و میدان خراسان.

-از ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حد فاصل میدان قشقایی تا میدان سلمان فارسی به ایستگاه متروی شهرری.

سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند که مسوولان این حماسه باشکوه پیش بینی کرده‌اند امسال این تعداد به حدود ۲ میلیون نفر افزایش پیدا کند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با بارگاه شریف حضرت امامزاده حمزه(ع) و امامزاده طاهر(ع) در شهرری، از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران از دیرباز مورد توجه و عنایت دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و در طول سال سیل عظیم زائران را از اقصی نقاط ایران و جهان به سوی خویش روانه می‌دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول