اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری مراسم اربعین اباعبدالله الحسين (ع) در تاجیکستان

مراسم عزاداری شب اربعين سید و سالار شهیدان حضرت امام حسين ( ع ) و ياران باوفای ایشان در سفارت ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

برگزاری مراسم اربعین اباعبدالله الحسين (ع) در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم عزاداری شب اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین ( ع ) و یاران باوفای ایشان، در سفارت جمهوری اسلامى ایران در تاجیکستان، با حضور سفیر، دیپلمات ها، کارکنان سازمانهای مستقر در این کشور و خانواده های آنان و جمعی از ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت علیهم السلام  برگزار شد.

پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت زیارت عاشورا، «حجت الله فغانی» سفیر ایران در تاجیکستان ضمن تسلیت این مصیبت عظما از فلسفه عزاداری سالار شهیدان و جایگاه زیارت اربعین،  به تبیین ابعاد اهمیت راهپیمایی سالانه میلیون ها مشتاق و شیفته سید و سالار شهیدان عالم در اربعین حسینی پرداخت.

وی از راهپیمایی سالانه اربعین، به عنوان یکی از بزرگترین حرکت های صلح آمیز و حق جویانه امروز جهان یاد کرد که در آن میلیون ها مشتاق حق طلب از زن و مرد و خرد و کلان به صورت خود جوش شرکت می‌کنند و  همه این حرکت عاشقانه و حماسی مردم پایه،  در جغرافیایی اتفاق می‌افتد که در معرض انواع تهدیدات قرار دارد.

فغانی با یاد آوری تلاش های گسترده و بی امانی که از صدها سال پیش تاکنون برای ممانعت از اقامه عزای حسینی و جلوگیری از انتقال پیام جاوید عاشورا در قالب تخریب مرقد شریف آن امام همام،  بریدن دست و پای زائران آن حضرت، بمب گذاری ها و... صورت گرفته، افزود: به فضل الهی روز به روز بر شمار و شعور عاشقان و شیفتگان حضرتش اضافه شده و تربت پاکی که در اولین اربعین حضرتش تنها دو زائر داشت، اکنون ده ها میلیون زائر و عزادار دارد.

سفیر ایران هدف این عزاداری ها را اعلام همبستگی و متابعت از پیام الهی و  نهضت انسان ساز حسینی دانست و گفت:دلیل دشمنی مستکبران و یزیدیان زمان با آن و سکوت مرگبار رسانه های جهانی در قبال این واقعه بزرگ جهانی، ترس آنان از فراگیر شدن بیشتر پیام رهایی بخش نهضت حسینی است.

این مراسم با مرثیه خوانی و سوگواری شهدای جاوید کربلا ادامه یافت و با دعای خیر عاشقان حسینی برای کسب توفیق در تبعیت از راه آن امام همام و پیروزی نهایی خون بر شمشیر به پایان رسید.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول