اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تدارک شبه‌نظامیان آمریکایی برای استقرار در مرز مکزیک و مقابله با «کاروان مهاجران»

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، شبه نظامیان آمریکایی برای مقابله با ورود کاروان مهاجران سه کشور آمریکای مرکزی در حال تدارک مالی و تسلیحاتی به منظور استقرار نیرو در مرز آمریکا با مکزیک هستند.

تدارک شبه‌نظامیان آمریکایی برای استقرار در مرز مکزیک و مقابله با «کاروان مهاجران»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از جنجال‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره حرکت «کاروان» متشکل از مهاجران چند کشور آمریکای مرکزی و تهدید او به اعزام ارتش برای متوقف کردن آنها، خبرها از تدارک گروه‌‍‌های شبه نظامی آمریکایی برای مقابله با این کاروان حکایت دارد.

جنجال‌های اخیر «دونالد ترامپ» و دولت او درباره حرکت «کاروان مهاجران غیرقانونی» کشورهایی از قبیل گوآتمالا، هندوراس و السالوادور به سمت مرز مشترک مکزیک و آمریکا، سبب شده گروه‌های شبه‌نظامی و مسلح آمریکایی خود را برای حضور در مرز و مقابله با مهاجران آماده کنند.

آنطور که روزنامه «ایندیپندنت» و خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گزارش دادند، گروه‌های شبه‌نظامی آمریکایی در حال جمع‌آوری کمک مالی هستند تا بعد از تجهیز خود به سلاح و جلیقه‌های ضد گلوله، به مرز آمریکا و مکزیک اعزام شوند.

 ماه گذشته میلادی رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بارها بر لزوم ساخت دیوار مرزی با مکزیک تاکید کرده، درباره حرکت حدود ۴۰۰۰ مهاجر اهل چند کشور آمریکای مرکزی به سمت مرز مکزیک و آمریکا اظهارنظر تندی کرد و از احتمال اعزام ارتش آمریکا برای ممانعت از ورود آنها خبر داد.

«دونالد ترامپ» در هفته‌های اخیر در اظهارات و سخنرانی‌های انتخاباتی خود در مناطق مختلف آمریکا بارها درباره این کاروان مهاجران اظهارنظر کرده و مدعی شده که در بین آنها افراد مجرم و حتی برخی «تروریست‌های خاورمیانه‌ای» حضور دارند.

موضوع مقابله با این به اصطلاح «کاروان مهاجران غیرقانونی» سبب جنجال‌های زیادی شده و موافقان و مخالفان درباره لزوم یا عدم شدت عمل آمریکا در برابر آنها اظهارنظرهای زیادی مطرح کرده‌اند.

برخی از گروه‌های شبه نظامی و حامی مواضع دولت ترامپ از قبیل «شانون مک گالی» رئیس گروه موسوم به « Texas Minutemen» از لزوم شدت عمل در برابر این کاروان سخن گفته است.

به گفته او، اعضای گروهش در همکاری با برخی گروه‌های مشابه و هم فکر اقدام به استقرار تعدادی از افراد در مرز مکزیک کرده‌اند. مک گالی همچنین ابراز امیدواری کرده در روزهای آینده تعداد ۲۵ تا ۱۰۰ فرد مسلح دیگر هم به افراد مستقر در مرز تگزاس با مکزیک مستقر شوند.

طبق گزارش‌ها، «مونیکا مارین» از ایالت اورگان توانسته به صورت آنلاین برای تامین مالی خرید سلاح برای شبه نظامیان به منظور استقرار در مرز مکزیک ۴۰۰۰ دلار پول جمع آوری کند.

برخی آمریکایی‌های مخالف استقرار شبه نظامیان در مرز با مکزیک، ضمن مخالفت با حضور این افراد مسلح در مرز درباره احتمال خشونت‌ها هشدار داده‌اند.

در هفته‌های اخیر برخی ساکنان منطقه مرزی «آریواکا» در ایالت آریزونا که تنها ۱۸ کیلومتر با مرز مکزیک فاصله دارد، پلاکاردهایی در مخالفت حضور شبه نظامیان نصب کرده و مخالفت خودشان را ابراز داشته‌اند.

«ماریانا تروینو رایت» که یکی از ساکنان جنوب تگزاس و مخالف حضور شبه نظامیان در مرز است، در این باره تاکید کرده که او از شبه نظامیان بیشتر از «کاروان مهاجران» نگرانی و ترس دارد.

تدارک نیروهای شبه نظامیان برای حضور در مرز در شرایطی صورت گرفته که مهاجران سه کشور آمریکای مرکزی هنوز هزار مایل با مرکز آمریکا فاصله دارند، مهاجرانی که به دلیل ناامنی و فقر مفرط در هندوراس، گوآتمالا و السالوادور کشورهایشان را ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول