اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

یادداشت/ حسین اسرافیلی

آثار حمید سبزواری آیینه تمام قد وقایع انقلاب است

حسین اسرافیلی شاعر به مناسبت قرار گرفتن در آستانه رونمایی از مجموعه آثار استاد حمید سبزواری در یادداشتی به بررسی شعر و جایگاه هنری مرحوم حمید سبزواری شاعر انقلاب پرداخته است.

آثار حمید سبزواری آیینه تمام قد وقایع انقلاب است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حسین اسرافیلی شاعر و عضو عالی انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور به مناسبت قرار گرفتن در آستانه رونمایی از مجموعه آثار استاد حمید سبزواری در یادداشتی به بررسی شعر و جایگاه هنری مرحوم حمید سبزواری شاعر انقلاب پرداخته است که متن این یادداشت به شرح زیر است:

مرحوم استاد روانشاد، سبزواری رحمت الله علیه، آثارشان، آیینه ی تمام قد وقایع انقلاب از بدو پیروزی و باز گشت امام (ره) تا دفاع مقدس و ترور شخصیت های ارزشمند نظام توسط منافقین کوردل است و نشان دهنده ی عشق و علاقه ایشان به امام (ره) و یاران امام و امّت سربلند و نشان دهنده ی حضور ایشان در همه ی صحنه های انقلاب است.تمام اتفاقات انقلاب را می توان در مجموعه آثار ایشان رصد کرد و برای تمام وقایع انقلاب ،ایشان آثار ارزشمندی را چه در قالب شعر و چه در قالب سرود ، خلق کرده اند و در حافظه انقلاب و مردم _ به ویژه نسل اول انقلاب_ به یادگار مانده است. و این بالاترین ویژگی آثار ایشان است.

در یک جمله می توان گفت که حمید سبزواری عاشق امام(ره) و انقلاب بود. انسانی وارسته و ساده و صمیمی با عشق و ایمان و تعهد بسیار نسبت به اهداف انقلاب و باور ها و آرمانهای امام(ره)، با کوشش بسیار برای به ثمر رسیدن این اهداف و آرمانها که آرزوی بزرگ ایشان بود.
جایگاه استاد سبزواری در شعر معاصر، باید پیش از آن جایگاه استاد در سرودهای انقلاب را مطرح کرد که به گمان من هیچ کسی به اندازه ایشان صاحب آثار فاخر در حوزه سرود های انقلاب و خلق آثار ماندگار و زیبا در این زمینه نیست.

اگرچه آثار بسیاری از اساتید مانند مرحوم مهرداد اوستا و مرحوم محمود شاهرخی و مرحوم استاد مشفق کاشانی و ... سروده شده امّا نقش استاد سبزواری در سرود چنان برجسته است که قابل مقایسه با هیچ کس نیست. آثار مرحوم سبزواری ، نوعی تاریخ انقلاب است که در صفحه به صفحه آن آثار ارزشمند درباره ی همه اتفاقات نهضت مقدّس اسلامی ، یا شعر دارند یا سرود. خداوند روح ایشان را با روح مطهر شهیدان محشور فرمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول