اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق ایران و قزاقستان درباره تردد هزار کامیون در سال 2019

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و جاده‌ای ایران از انعقاد قرارداد با قزاقستان برای تردد هزار کامیون در سال آینده میلادی خبر داد.

توافق ایران و قزاقستان درباره تردد هزار کامیون در سال 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «رضا نفیسی» مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و جاده‌ای ایران از انعقاد قرارداد با قزاقستان برای تردد هزار کامیون در سال آینده میلادی خبر داد.

نفیسی اظهار داشت: در گفت‌وگوها طرف قزاقستان آمادگی خود را ایجاد خط مستقیم از «انزلی» و «امیرآباد» به بندر «آکتائو» در این کشور اعلام کرد.

وی افزود: طبق قرارداد جدید 500 تردد به طور دوجانبه و 500 مورد به صورت ترانزیتی انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و جاده‌ای ایران افزود: در نشستی که توسط قزاقستان سازماندهی شد، مسئله تردد 500 کامیون‌ بر اساس قراردادهای قبلی بررسی و در نتیجه 200 مجوز صادر شد.

نفیسی تصریح کرد: همچنین در این دیدار ادعای قزاقستان در مورد دریافت عوارض سنگین توسط ایران رد شد و مقامات ایرانی طرف قزاق را متقاعد کردند که تعرفه عوارض دریافتی بر اساس قوانین بین‌المللی است و به جرات می‌توان گفت کمتر نیز می‌باشد.

وی افزود: قزاق‌ها ضمن آشنایی با طرف ایرانی ایجاد مسیر مستقیم از بندر امیرآباد و «انزلی» به بندر آکتائو در دریای خزر را بررسی کردند.

نفیسی در پایان گفت: در ماه‌های آینده نشست مشترک بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران و سازمان بنادر و حمل و نقل دریایی قزاقستان برگزار خواهد شد.

بر اساس آمار، مبادلات بازرگانی سالانه بین ایران و قزاقستان به بیش از 400 میلیون دلار افزایش یافته است و 2 کشور تلاش می‌کنند این میزان را به بیش از 2 میلیارد دلار افزایش دهند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول