اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشته شدن ۱۰ غیرنظامی سوری در حملات دیروز و امروز ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ادامه کشتار غیرنظامیان سوری ساکن روستاهای ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه، دیروز و امروز ۲ روستا را هدف قرار دادند.

کشته شدن ۱۰ غیرنظامی سوری در حملات دیروز و امروز ائتلاف آمریکایی به دیرالزور

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در ادامه حملات خود به مناطق مسکونی در ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه طی روزهای اخیر، امروز یک روستای دیگر آن را حمله کردند.

شبکه المیادین به نقل از منابع سوری می‌گوید که ائتلاف آمریکایی عصر روز یکشنبه، روستای «السوسه» در جنوب شرقی سوریه را هدف قرار دادند که در پی آن پنج نفر از غیرنظامیان سوری از جمله ۲ کودک جان خود را از دست داده‌اند.

ائتلاف آمریکایی دیروز نیز یک روستای دیگر را در ریف جنوب شرقی دیرالزور هدف قرار داده بودند که در اثر آن پنج نفر دیگر از غیرنظامیان از جمله تعدادی کودک کشته شدند.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکا اواخر آبان ماه نیز به دو روستای «السوسه» و «البوبدران» در حومه جنوب شرقی دیرالزور حمله مرگبار کرده بودند که طی آن 62 غیرنظامی کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

ائتلاف آمریکایی دو ماه گذشته اذعان کرده بود که از زمان آغاز حملات هوایی جنگنده‌های این ائتلاف به عراق و سوریه، دست کم ۱۰۶۱ غیرنظامی کشته شده‌اند.

ائتلاف به فرماندهی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این ائتلاف از آگوست سال 2014 تا ژوییه سال 2018، بیست و نه هزار و نهصد و بیست پرواز در عراق و سوریه انجام داده است که بر اساس اطلاعات موجود، دست کم 1061 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول