اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران:

بعضی از نمایندگان مجلس همچنان تلاش می‌کنند افشانی شهردار بماند

رئیس شورای شهر تهران گفت: بعضی از نمایندگان مجلس همچنان تلاش می‌کنند که افشانی شهردار بماند و اگر افشانی ماندنی شد، انتخاب شهردار جدید را متوقف خواهیم کرد.

بعضی از نمایندگان مجلس همچنان تلاش می‌کنند افشانی شهردار بماند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در حاشیه نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا 2 هفته آینده شهردار جدید را به وزارت کشور معرفی می‌کنیم.

وی درباره روند انتخاب شهردار اظهار داشت:ابتدا هر یک از اعضا 5 نفر را معرفی می‌کند و سپس 5 نفر که رای بالاتر را آورده‌اند انتخاب خواهند شد و برنامه‌های خود را در صحن شورا ارائه می‌دهند و نهایتا از این تعداد اعضای شورا 2 نفر را به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و از بین آن دو نفر یک نفر نیز که بیشترین رای را بیاورد شهردار خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خودتان کاندید شهرداری تهران خواهید شد، گفت:‌شخصا خودم را کاندید نمی‌کنم و فردا در جلسه هم اندیشی شورای شهر تهران در خصوص اینکه آیا اعضای شورای شهر می‌توانند کاندید شهرداری شوند، رای گیری خواهد شد. قبلا تا 17 رای به تصویب رسیده بود که کسی از شورا خارج نشود. بنابراین در این خصوص فردا تصمیم‌گیری می‌کنیم.

هاشمی گفت: شهردار تهران بر اساس قانون فعلا در پست خود خواهد ماند و با جدیت به کار خودش ادامه می‌دهد و احتمالا سرپرستی نیز برای شهردار تهران انتخاب نشود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا همچنان افشانی شانسی برای ماندن در شهرداری تهران را دارد گفت: طرحی با امضای 96 نماینده و با قید دو فوریت مطرح شده بود که یکی فوریت آن به تصویب رسید و به صورت عادی در کمیسیون مربوطه بررسی شود و در صحن ارائه شود ولی با توجه به اینکه طرح‌ها و لوایح زیادی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد می‌تواند ایجاد مشکل کند و به موقع بررسی نشود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: موضوع دیگری در مجلس وجود دارد که با 50 امضا طرحی از نوبت عادی خارج و در صحن مجلس مطرح شود که بعضی از نمایندگان این موضوع را پیگیری می‌کنند و اگر تلاش نمایندگان به نتیجه برسد انتخابات شهرداری را متوقف می‌کنیم.

هاشمی افزود: بر اساس قانون برای انتخاب شهردار تا 2 آذر ماه فرصت داریم و تلاش خود را می‌کنیم که افشانی همچنان شهردار بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول