اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
آیت الله قائم مقامی در گفتگو با خبرنگار اعزامی فارس:

اربعین تحریف نشدنی است

آیت الله قائم مقامی گفت: ماهیت مراسم اربعین میخواهد به ما بگوید که مدیریت جهان باید عوض شود. این مدیریت جوابگوی جهان نیست.

اربعین تحریف نشدنی است

آیت الله سید محمدقائم مقامی در گفتگو با خبرنگار اعزامی فارس به کنگره عظیم اربعین درباره اینکه استکبار جهانی و آل سعود توانسته‌اند از شکوه راهپیمایی عظیم اربعین بکاهند، گفت: با حول و قوه الهی این جریان الهی، آسمانی و آخرالزمانی به صورت انفجاری ادامه پیدا می‌کند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این جریان برای جهان مکشوف شده، خدا و اهل بیت(ع) هم اجازه دادند که جهان با حقیقت امام حسین(ع) آشنا شوند. اکنون جاذبه امام حسین(ع) به صحنه آمده، مغناطیس اباعبدالله در حال کارکردن است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: دشمنان علاوه بر اینکه به دنبال تضعیف راهپیمایی اربعین هستند به دنبال تحریف این جریان هم هستند اما علی‌رغم این تلاش‌ها راهپیمایی اربعین تحریف‌پذیر نیست.
وی درباره علت تحریف‌ناپذیر بودن این راهپیمایی گفت: راهپیمایی اربعین تأویلی و محکم است و تنزیلی نیست که هرکس بتواند آن را به سلیقه خودش تعبیر کند.
آیت الله قائم مقامی ادامه داد: ماهیت این مراسم می‌خواهد به ما بگوید که مدیریت جهان باید عوض شود؛ این مدیریت جوابگوی جهان نیست.
وی با اشاره به اینکه حرم‌ها باید آزاد شوند خاطرنشان کرد: تمام مسلمانان خودشان تصمیم درباره قدس و حرمین شریفین تصمیم بگیرند. مانند اداره همین اربعین که نیازی به پلیس نیست و هرکس می‌داند چه باید بکند.
آیت الله قائم مقامی درباره این سوال که آیا مشکلات ارزی که نزدیک اربعین گریبان گیر زائران شد توانسته باعث کم‌توجهی مردم به اربعین شود، عنوان کرد: مردم ایران نشان داده‌اند که این‌گونه مشکلات نمی‌تواند خللی در عزم آن‌ها ایجاد کند.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان تأکید کرد: واقعا جای تاسف دارد که مسئولانی همچون مسئولان دولتی درست متوجه جایگاه پیاده‌روی اربعین نشده‌اند چراکه این مناسک پشتوانه‌ای برای انقلاب، نظام و حتی دولت است.
وی افزود: دولت در این شرایط می‌توانست ارز را بهتر در اختیار زوار قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول