اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

صالحی عمران در نشست خبری خبر داد

تغییر آیین‌نامه ارتقای اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ استخدام حق‌التدریس‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از تدوین آیین‌نامه جدید ارتقای اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس توسعه اشتغالزایی و مهارت‌آفرینی خبر داد.

تغییر آیین‌نامه ارتقای اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ استخدام حق‌التدریس‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از مأموریت‌گراترین دانشگاه‌های کشور جایگاه مهمی در آموزش مهارتی دارد، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دغدغه اشتغال دارد و این دغدغه می‌تواند منجر به رشد اقتصاد شود، به طوری که در دنیا نیز توجه به آموزش مهارتی جزء برنامه‌های جدی تمام کشورهاست.

وی افزود: دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی باید احساس کنند از نظر اقتصادی فرصت‌های خوبی در اختیارشان قرار می‌گیرد و در این راستا وزارت علوم برنامه‌هایی برای توسعه کمی و کیفی در آموزش عالی دارد.

صالحی عمران از صدور مجوز ۳۲۸ رشته برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: شورای گسترش آموزش به هیچ دانشگاهی مجوز این تعداد رشته را ارائه نمی‌کند، درحالی‌که برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای این تعداد مجوز صادر شد و این مسئله نشان می‌دهد وزارت علوم عزم جزمی برای گسترش آموزش مهارتی دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۵۲ مرکز دخترانه دارد تا فرصت‌های شغلی را برای دختران فراهم کند و قرار است ۵ مرکز دیگر به تناسب نیاز در استان‌ها برای دختران راه‌اندازی شود.

وی‌ ادامه داد: همچنین در شش ماه ابتدای امسال ۵۰ میلیارد تومان صرف تجهیزات و آزمایشگاه‌ها شده است.

صالحی عمران عنوان کرد: کیفیت آموزش مهارتی برای وزارت علوم بسیار مهم است و ما نباید برنامه‌های درسی‌مان به صورت ثابت بماند و پویایی در سرفصل‌های دروس مستلزم به روز کردن سرفصل‌ها بر اساس افزایش اختیارات دانشگاه است که وزیر علوم با ابلاغ آیین‌نامه شورای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای این اختیارات را به دانشگاه فنی و حرفه‌ای داده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در این راستا کمیته‌هایی نیز در زمینه‌های مختلف تشکیل شده و بر این اساس بنا داریم برنامه‌های درسی را برمبنای شایستگی‌محور به‌روز کنیم.

وی افزود: نیازهای استانی از نظر نیروی کار مورد بررسی قرار می‌گیرد و سرفصل دروس بر اساس تقاضای نیروی کار پاسخ داده می‌شود.

صالحی عمران اظهار داشت: همچنین طبق بند (ذ) ماده ۶۴، برنامه ششم توسعه قرار بود نیروهای حق‌التدریس قبل از سال ۹۰ دانشگاه فنی و حرفه‌ای ساماندهی شوند که شرایط آنها بررسی و از سوی هیأت امنای دانشگاه تأیید شد که مجوز استخدام نیز از سوی سازمان امور اداری و استخدامی اخذ و فراخوان داده شد و خوشبختانه تا امروز تقاضا از طریق سایت به دانشگاه ارجاع شده و کمیته‌ای دقیق، صادقانه و بدون حب و بغض تشکیل شد که تا امروز پرونده ۵۰۰ نفر بررسی شده و این افراد برای انجام مراحل قانونی استخدام معرفی شدند، پرونده ۵۰۰ نفر دیگر نیز در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از افزایش ارتباطات دانشگاه فنی و حرفه‌ای با نهادهای دیگر برای توسعه مهارت‌افزایی و تجاری‌سازی خبر داد و گفت: با اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرک‌های صنعتی تفاهم‌نامه‌هایی داشتیم، هفته گذشته نیز تفاهم‌نامه عملیاتی با دانشگاه آلمان به امضا رساندیم.

* تغییر آیین‌نامه ارتقای اساتید دانشگاه

 صالحی عمران گفت: تاکنون یک آیین‌نامه ارتقا برای اساتید تمام دانشگاه‌های کشور وجود داشته است، درحالی‌که مسیر ارتقا در دانشگاه فنی و حرفه‌ای متفاوت از دانشگاه‌های دیگر است و خوشبختانه نظر وزیر علوم این است که آیین‌نامه به سمت توسعه تجاری‌سازی تغییر کند و این آیین‌نامه در دست تدوین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول