اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن با رونمایی از موشک جدید، از داشتن «فناوری هوشمند» خبر داد

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه اعلام کرد که جدیدترین موشک بالستیک خود را بعد از آزمایش‌های متعدد میدانی رونمایی کرده و اکنون فناوری هوشمند را در اختیار دارد.

یمن با رونمایی از موشک جدید، از داشتن «فناوری هوشمند» خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (شنبه 27 اکتبر) موشک جدیدی رونمایی کرد.

شبکه «المسیره» یمن به نقل از این یگان اعلام کرد که موشک جدید از نوع «بالستیک کوتاه برد» بوده و «بدر P-1» نام دارد.

ارتش یمن اعلام کرد که این موشک از نوع موشک‌های «هوشمند» است و یگان موشکی تکنولوژی «موشک‌های هوشمند» را دارد. هنوز تصاویر این موشک منتشر نشده است.

در بیانیه ارتش یمن آمده است: «رونمایی این موشک، بعد از آزمایش‌های متعدد میدانی صورت می‌گیرد».

یگان موشکی ارتش یمن همچنین در بیانیه‌ای خود اعلام کرده است این موشک «بومی» بوده و با «سوخت جامد» کار می‌کند و دقت آن (یا ضریب خطای آن فقط) سه متر است.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چهارمین سال تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی به این کشور از موشک کوتاه برد «بدر یک» رونمایی کرده بود که بعد از چند ماه توانست از سکوهای پرتاپ زیر زمینی این موشک نیز رونمایی کند.

شهید «صالح الصمّاد»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن که در حملات هوایی ایئتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسید، چهارمین سال تجاوز این ائتلاف به یمن را «سال موشک‌باران» اهداف حیاتی متجاوزان نام‌گذاری کرده بود.

ارتش یمن در بیانیه امروز خود تأکید کرد که این کشور در سال ۲۰۱۸ توانایی ساخت «موشک‌های دقیق» را دارد و به زودی و به فضل اللهی از سامانه‌های دیگری رونمایی خواهد کرد.

ارتش یمن با بیان اینکه «هیچ مانعی نمی‌تواند مانع از دست‌یابی "یمن موشکی" به نیروی دفاعی شود»، به ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی توصیه کرد که «موشک‌شمار خود» را صفر کنند.

در بیانیه ارتش یمن تأکید شده است: «بار دیگر تأکید می‌کنیم که خون ملت یمن "سوخت معنوی" است که برنامه موشکی از آن، نیروی ایمانی می‌گیرد».

ارتش یمن در پاسخ به حملات بیش از سه سال و نیم ائتلاف سعودی به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی که منجر به کشته شدن ۵۰ مزار نفر شده، با موشک‌ها و پهپادهای بومی خود به مواضع نظامی و حیاتی سعودی و اماراتی حمله کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول