اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

قانعی:

کودهای زیستی تولید داخل کشور به کشور آفریقا صادر می شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: طبق توافقاتی که با کشور آفریقا داشتیم قرار است که شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه بیوتکنولوژی و کشاورزی محصولات خود را به این کشور صادر کنند.

 کودهای زیستی تولید داخل کشور به کشور آفریقا صادر می شود

قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: اشتغال، اقتصاد و تولیدات در کشور افریقا برپایه کشاورزی است، بر همین اساس به منظور ایجاد بستری مناسب برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی ایران در قاره آفریقا تفاهم نامه ای با این کشور منعقد کردیم.
قانعی، با بیان اینکه ستاد توسعه زیست فناوری به عنوان نهاد متولی زیست‌فناوری در ایران از شرکت‌های حوزه زیست‌فناوری کشاورزی در قاره آفریقا حمایت می کند، گفت: ستاد در صدد است که بستری برای حضور دائمی شرکت‌های دانش بنیان زیست فناوری ایرانی در حوزه کشاورزی از طریق ایجاد مزارع نمایشی کشاورزی و فضاهای متناسب فراهم کند.
وی ادامه داد: همچنین فراهم آوردن بستر شتاب‌دهی صادرات شرکت‌های دانش بنیان زیست فناوری کشاورزی ایرانی و ترویج زیست‌فناوری کشاورزی در کشور اوگاندا از طریق معرفی روش کشاورزی زیستی از جمله وظایف ستاد توسعه زیست فناوری در این تفاهم نامه محسوب می شود.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه فراهم آوردن زمینه انتقال دانش فنی و قراردادهای انتقال فناوری بین ایران و اوگاندا در حوزه زیست فناوری کشاورزی را ما بر عهده داریم، گفت: ما در صدد هستیم امکانات گسترش همکاری های دو کشور را فراهم آوریم.
وی با تاکید بر اینکه به عنوان مثال کودهای زیستی یک محصولی است که در افریقا می تواند بازار خوبی داشته باشد، گفت: این محصول با استقبال خوبی روبرو شده و قرار است که صادرات داشته باشیم؛ این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول