اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بجنورد:

مسؤولان ضعف خود را شفاف در نماز جمعه بیان کنند

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه مسؤولان ضعف خود را شفاف در نماز جمعه بیان کنند، گفت: هر مسؤولی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هر هفته، گزارش کار و نقاط قوت و ضعف خود را بیان کند.

مسؤولان ضعف خود را شفاف در نماز جمعه بیان کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت نگاه به اعمال خوب اظهار کرد: کار خوب خود را در برابر خداوند بزرگ ندانیم و آن‌ها را کوچک بشماریم زیرا نعمات خداوند بسیار بیشتر از آن خواهد بود.

وی نیکی به پدر و مادر را ازجمله کارهای خوب و مهم برشمرد و گفت: محبت و نیکی‌های پدر و مادر به فرزندان باید بزرگ شمرده شود و فرزندان بایستی نیکی‌هایی که به پدر و مادر خود می‌کنند، هرچند زیاد باشد، کوچک بدانند.

امام‌جمعه بجنورد کار خوب را در جامعه لازم برشمرد و افزود: هرچه کار خوب انجام شود اما باید بدانیم که کاری در برابر نعمات خداوند انجام‌نشده است و باید به خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته از خداوند استغفار بخواهیم.

یعقوبی در ادامه با تأکید بر اشاره به پیروی از عوامل الهی و دوری از نهی‌های خداوندی بیان کرد: تقوا یعنی دوری کردن از گناهان و گوش‌به‌فرمان خداوند بودن که همه بایستی به سمت کسب تقوا حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آیات قرآن گفت: از انسان‌های ظالم و ستمکار پس از رفتن از این دنیا، یاد نمی‌شود و به علت دوری از خداوند آن‌ها را کسی یاد نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: برخی افراد پس از رفتن از این دنیا به‌نوعی خوبان عالم هستند که زمین و زمان برای آن‌ها گریه می‌کنند و بازندگی پاک، پاکیزه و طاهر خود سایرین را به راه خداوند دعوت کردند و به این مسیر آورده‌اند.

یعقوبی در ادامه با اشاره به حدیث دیگر تصریح کرد: آسمان برای امام حسین(ع) ۴۰ شب و روز گریست و خونین شد.

امام‌جمعه بجنورد گرامیداشت اربعین و عاشورای حسینی را بسیار مهم و از شعائر الهی برشمرد و اظهار داشت: به خاطر ماندگاری عاشورا و تاکنون بیش از هزاران سال است که اربعین حسینی باعظمت و شکوه زنده نگاه داشته می‌شود که اقدامی کاملاً منحصر به‌فرد در جهان است.

یعقوبی اربعین را جریان فرهنگی و تبلیغی دانست و افزود: طوفان تبلیغات سو از سوی دشمنان مدام وجود دارد و کاروان زائران اربعین توانسته با بزرگداشت آن تبلیغات مصنوعی دشمنان بین‌المللی را خنثی کند و آثار خون شهدای کربلا کمرنگ نشده است.

وی برگزاری مراسم‌هایی چون یادواره شهدا را سیستم در برابر طوفان تبلیغات دشمن دانست و ادامه داد: این حضور گسترده نقش بر آب ‌کردن سم‌پاشی‌های دشمنان طی یک سال گذشته است و این راهپیمایی تمام آن‌ها را از بین می‌برد و تبلیغات دشمن را خنثی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اربعین را مغناطیسی بزرگ و نشانه‌ای برای حقانیت امام حسین دانست و گفت: اربعین فرهنگ تداوم راه شهدا و تمرین تمدنی مشق ظهور است.

وی با تأکید بر خواندن زیارت اربعین در همان روز بیان کرد: این روز در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی برای برپایی مراسم انجام شود.

خطیب جمعه بجنورد الگو گیری از شهید فهمیده برای دانش آموزان را در شجاعت تأکید کرد و تصریح کرد: معلمان باید الگوی زمان حاضر برای دانش آموزان را شهید فهمیده معرفی کنند.

یعقوبی بر فعالیت بسیج دانش‌آموزی بسیار تأکید کرد و گفت: هر دانش‌آموزی که به دانشگاه برسد باید دانشجوی بسیجی و مبلغی برای ارزش‌های انقلاب و اسلام باشد و این بسیج دانش‌آموزی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در نفوس داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به دیدار رهبری در هفته گذشته بر شفافیت مسئولان تأکید کرد و افزود: مسئولان باید شفافیت در امور خود داشته باشند و به‌جز امور نظامی و جنگی که در برابر دشمن باید محرمانه شود سایر امور باید برای مردم شفاف شود.

وی شفافیت در مسائل مختلف همچون قانون‌گذاری و تغییرات نرخ ارز و سایر مسائل را مهم برشمرد و اظهار کرد: مردم باید بدانند که در مسائل مختلف چون تصویب مقررات و مسئولینی که به کار گرفته می‌شود، تصمیمات دقیقاً به چه نحوی است.

امام‌جمعه بجنورد سفر برخی از نمایندگان به کشورهای خارجی را نیازمند شفافیت دانست و گفت: باید هزینه و علت این سفرها برای مردم مشخص شود.

وی با دعوت مسئولین به‌منظور شفاف‌سازی امور خود، از هفته آینده در سخنرانی پیش از نماز جمعه، افزود: هر مسئولی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گزارش کارها و عیب‌ها و نقاط قوت و ضعف خود را بیان کند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول