اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

حکایتی از عکس های یواشکی زائرین در حرم حضرت علی (ع)

زائرین اربعین که برای زیارت حرم مطهر علوی اقدام می کنند تمام تلاش خود را برای ورود تلفن های همراه خود به حرم دارند تا حال و هوای خود و لذت معنویشان را در حرم و ایوان طلا ثبت کنند.

حکایتی از عکس های یواشکی زائرین در حرم حضرت علی (ع)

به گزارش خبرنگار گروه اعزامی خبرگزاری فارس به کنگره عظیم اربعین در عتبات عالیات، گرفتن عکس و ثبت آن همواره یکی از دغدغه های زائرین به حساب می آید به همین دلیل است که روش های متفاوتی برای ورود غیرقانونی تلفن های همراه به حرمها به کار گرفته می شود.  
در ایام پیک سال مانند اربعین که حضور خیل انبوه زایرین در حرمهای مطهر علوی، حسینی و عباسی بیشتر است زائرین هم علاقه بیشتری مبنی بر ثبت لحظات معنوی خود پیدا می کنند.  
با یکی از این افراد که نامش را رضا کریمی اعلام کرد در حرم علوی صحبت کردم و گفتم چگونه تلفن همراه خود را به داخل حرم با توجه به ممنوعیت آن و همچنین بازرسی آورده ای که پاسخ داد باید برای عکس گرفتن در ایوان طلا همه جور شرایطی را بپذیرم.  
او از من خواست با تلفنش در حیاط حرم و زیر مناره عکس بگیرم چرا که قصدش را چاپ آن عکس و نصب در اتاقش عنوان کرد.  
با او بیشتر هم کلام شدم که چند اربعین را تجربه کرده است و او پاسخ داد توفییق ۴ اربعین را داشته ام و هر سال آنرا با شکوه تر از گذشته می دانم ضمن اینکه رسانه ها باید برای ثبت لحظات ناب و استثنایی اربعین اقدامی جهادی کنند.  
با یک پیرمرد ۵۵ ساله دیگر اهل نجف آباد اصفهان هم کلام شدم که او هم گفت باید هر جور شده عکسی از خود و نوه اش در حرم علوی داشته باشد چرا که معتقد است لحظات مذهبی در زندگی از اموراتی است که یاد خاطرات آن روح و حال و هوا را خوب می کند.  
از او درباره دلیل اصلی عکس های یواشکی سوال کردم که گفت چرا نباید در حرم ها ورود موبایل ممنوع باشد در حالی که همه جا می توان از آن استفاده کرد لذا باید شرایط طوری فراهم شود که ضمن رعایت مسائل امنیتی لحظات فوق العاده شکستن دلها و یاد ائمه و اهل بیت را بتوان ثبت و ضبط کرد.  
انتهای پبام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول