اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ولید معلم: قانون اساسی سوریه باید بدون دخالت خارجی نوشته شود

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که قانون اساسی یک امر داخلی است و این مردم سوریه هستند که باید آن را تدوین کنند.

ولید معلم: قانون اساسی سوریه باید بدون دخالت خارجی نوشته شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، در خصوص تلاش‌های برای روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه بحث و گفت‌و‌گو شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در این دیدار در خصوص میزان پیشرفت در روند حل و فصل بحران سوریه تبادل نظر شد و همچنین در خصوص کمیته قانون اساسی دو طرف گفت‌و‌گو کردند.

ولید معلم در این دیدار بر ادامه حمایت دولت سوریه برای نیل به راه‌حل سیاسی بحران تأکید کرد و گفت: سوریه با کمال حسن نیت با نتیجه حاصله از کنفرانس گفت‌و‌گوی ملی سوریه در سوچی و تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی فعلی و همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل تعامل می‌کند.

وی در ادامه خواستار احترام به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی سوریه شد و تأکید کرد مردم سوریه فقط می‌توانند در خصوص آینده کشورشان تصمیم بگیرند و قانون اساسی و تمام مسئل مربوطه به آن یک مسأله حاکمیتی است و مردم سوریه باید بدون دخالت خارجی در خصوص آن تصمیم بگیرند.

در مقابل، دی میستورا گزارشی از دیدارها و فعالیت‌های خود در راستای روند حل سیاسی و تشکیل کمیته قانون اساسی ارائه داد و تأکید کرد که در سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی در شرایط پیچیده، به کار گرفته است.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اواخر نوامبر از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

روزنامه الشرق الاوسط نیز ضمن تائید این خبر، از انتخاب احتمالی «رمطان لعمامرة» دیپلمات الجزایری به عنوان جانشین دی میستورا خبر داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول