اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تروریست‌ها مواضع ارتش سوریه در منطقه «عاری از سلاح» ادلب را گلوله‌باران کردند

گروههای تروریستی امروز مقرهای ارتش سوریه در غرب استان حماه را که داخل در منطقه عاری از سلاح است، بمباران کردند.

تروریست‌ها مواضع ارتش سوریه در منطقه «عاری از سلاح» ادلب را گلوله‌باران کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری معارض اعلام کردند که گروههای تروریستی حاضر در ریف غربی استان حماه، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که عناصر تروریستی حاضر در اتاق عملیات موسوم به «وحرض المؤمنین» با توپ « B9» مقرهای وابسته به ارتش سوریه را گلوله‌باران کردند.

گروههای تروریستی «تنظیم حراس الدین، أنصار التوحید، جبهة أنصار الدین و جبهة أنصار الإسلام» 23 مهر ماه گذشته اتاق عملیات مذکور را تشکیل دادند.

این گروهها اعلام کردند «که هدف از تشکیل این اتاق [عملیات] نظامی، هجومی است، نه دفاعی. یعنی عملیات نظامی در مناطق [تحت کنترل دولت سوریه] و همپیمانانش خواهد بود».

عنب همچنین اعلام کرد که عناصر این اتاق عملیات ارتش سوریه را هفته پیش در ریف حماه هدف قرار داده بودند.

به گفته این پایگاه خبری، حملات تروریستها به ارتش سوریه داخل در منطقه «عاری از سلاح» انجام گرفته است.

این در حالی است که گروههای تروریستی ادعا کرده بودند که سلاح سنگین خود را بر اساس توافق ادلب از منطقه عاری از سلاح خارج کرده‌اند.

در پی دیدار «ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی روسیه در بیست و ششم شهریور ماه گذشته، اعلام شد که یک منطقه عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی کرده و تنها نیروهای روسی و تُرکیه‌ای در آن مستقر خواهند شد.

بر اساس این توافق قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهادهای دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغازکنند.

ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده بود که تروریستها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریستها باید تا 23 مهر ماه از این منطقه خارج می‌شدند که این اتفاق رخ نداده است.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول