اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

موکب فارس  /  اخبار، گزارش ها و گفتگوها

رییس جمعیت هلال احمر:

خدمات ۲۱ روزه هلال احمر با ۲۷۰۰ نیرو‌ در ایران و عراق

در حال حاضر ۸۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در استان‌های خوزستان و ایلام ایجاد شده است که ۱۵۰ خودروی نجات و آمبولانس به همراه ۴ بالگرد پوششی و ۵۰۰ امدادگر به صورت شبانه روزی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.

خدمات ۲۱ روزه هلال احمر با ۲۷۰۰ نیرو‌ در ایران و عراق

علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در حاشیه بازدیدش از پایگاه امداد و نجات این جمعیت در مرز مهران گفت: بازدید امروزم از این پایگاه پس از بازدید صبح امروز از پایگاه های امدادی و نجات استان خوزستان صورت گرفته است. ضمن اینکه هلال احمر در مرزهای چذابه و مهران و شلمچه پایگاه دارد که به دلیل جمعیت بیشتر زائرین و تراکم آنها در مرز مهران خدمات بیشتری را در ابنجا ارائه کرده ایم.  
وی افزود: در حال حاضر ۸۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در استان های خوزستان و ایلام ایجاد شده است که ۱۵۰ خودروی نجات و آمبولانس به همراه ۴ بالگرد پوششی و ۵۰۰ امدادگر به صورت شبانه روزی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند تا آنها ضمن دریافت خدمات مشکلی را احساس نکنند.
رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:  این جمعیت در داخل کشور عراق با ایجاد‌۴۰ درمانگاه تخصصی و موکب های متعدد در نجف اشرف و مسبر نجف به کربلا و همچنین شهرهای کاظمبن و سامرا و حضور ۲۲۰۰ نیرو شامل پزشک متخصص و فوق تخصص و امدادگر و پرستار در خدمت زائرین است.  
وی اظهار داشت: در اربعین سالجاری بیش از‌۲۰۰ تن دارو و تجهیزات و همچنین ۴۰۰ قلم دارو و ۸۰ نوع تجهیزات مصرفی به عراق ارسال کردیم تا اگر شرایط خاصی‌برای سلامتی و بهداشت زائرین بوجود آمد بلافاصله خدمات دهی کنیم.
پیوندی گفت: طول عملیات سالجاری جمعیت هلال احمر در ایام اربعین ۲۱ روز است که از ۲۱ مهر آغاز شده و تا ۱۱ آبان ادامه خواهد داشت.  
وی در پایان افزود: نسبت به سال گذشته ۶ روز زمان عملیاتی جمعیت هلال احمر در ایام اربعین افزایش‌یافته است ضمن اینکه از نظر‌تجهیزات و اقلام هم ۴۰ درصد افزایش حجم و تعداد امدادگر و پرستار داشته ایم.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول