اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهران در آماده‌باش کامل برای خدمت به زائران اربعین

استقرار ۸ بالگرد، ۱۵۰ آمبولانس و ۱۰ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مرز مهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از استقرار ۸ بالگرد به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی در مرز مهران خبر داد و گفت: در مرز مهران ۱۵۰ آمبولانس، ۲ بیمارستان صحرایی و ۱۰ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس مستقر است.

استقرار ۸ بالگرد، ۱۵۰ آمبولانس و ۱۰ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مرز مهران

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کریم همتی اظهار داشت: برای تقویت یگان‌های خدمات رسان در حوزه بهداشتی درمانی در مرز مهران ۱۵۰ آمبولانس، ۲ بیمارستان صحرایی با تجهیزات و امکانات بیمارستان های ارائه دهنده خدمات جراحی و مراقبت ویژه و ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز مهران مستقر است. 
وی افزود: با توجه موج جمعیت و افزایش حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در راستای پیشگیری و آینده نگری در بازگشت زائران، ناوگان هوایی این دانشگاه از چهار دستگاه بالگرد به هشت دستگاه افزایش یافت. 

وی با اشاره به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختصاص بالگرد و بیمارستان صحرایی گفت: کادر خلبانان و پزشکی ارتش جمهوری اسلامی که موفق به گذراندن آموزش های خاصی برای شرایط اضطراری، درمان و خدمات پزشکی شده اند در کنار عوامل دانشگاه علوم پزشکی به ارائه خدمات به زائران می پردازند. 
همتی با اشاره به فراهم بودن همه امکانات دارویی، درمانی، پزشکی و بهداشتی اربعین در مهران، تاکید کرد: کادر درمانی، بهداشتی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در این راه برای خدمت رسانی به زائران اربعین از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کند. 
گفتنی است یک هزار و ۲۰۰ پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در ایام اربعین در مسیر تردد زائران در این استان و مرز مهران مستقر شده است. 
همچنین ۱۱ بیمارستان شامل ۹ بیمارستان دانشگاه و ۲ بیمارستان صحرایی دانشگاه و ارتش در این استان در ایام اربعین با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آماده باش کامل هستند. 
پنج دستگاه بالگرد، ۱۵۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس در این ایام در مسیر تردد زائران اربعین حسینی مستقر شده است. 
طبق اعلام مسئولان تاکنون بیش از ۵۴۰ هزار زائر طی اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد داشته‌اند.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول