اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عباس: هر توافقنامه‌ای را که آمریکا و اسرائیل نقض کرده باشند، منحل می‌کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد این نهاد درباره توافقنامه‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی آنها را لغو کرده‌‌اند، تصمیم می‌گیرد و آنها را منحل خواهد کرد.

عباس: هر توافقنامه‌ای را که آمریکا و اسرائیل نقض کرده باشند، منحل می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد در نشست آینده شورای مرکزی فلسطین (که در 28 اکتبر برگزار می‌شود) درباره تمام مسایل داخلی و سیاسی که مهم‌ترین‌ آن موضع آمریکا درباره مسأله فلسطین و نقض توافقنامه‌ها توسط تل‌آیو است، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

عباس در ادامه مصاحبه‌ای که تلویزیون فلسطین سه‌شنبه شب (دیشب) آن را پخش کرد، به بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در واشنگتن، انتقال سفارت قدس، موضع «دونالد ترامپ» درباره شهرک‌سازی و «آنروا» (آژانس کاریابی و کمک به آوارگان فلسطینی) پرداخت و گفت تصمیم‌هایی که دولت آمریکا گرفته با تمام موارد مورد توافق در گذشته در تناقض است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها توافق‌نامه‌ها نقض کرده‌اند پس ما هم همه آنها منحل خواهیم کرد. توافق میان ما و آنها نوشته شده است به این معنا که آنها به این مسایل نزدیک نشوند جز زمانی که راه‌حل نهایی نزدیک باشد اما متاسفانه تصمیم‌های اینچنینی گرفتند، این موضوع قابل تحمل نیست و ما بار دیگر آن را در شورای مرکزی مطرح می‌کنیم و هر تصمیمی گرفته شد به آن متعهد خواهیم بود.

محمود عباس تأکید کرد: اسرائیل توافقنامه‌ها از «اسلو» گرفته تا «پاریس» را نقض کرده است.

وی در ادامه منکر اجرای برخی تحریم‌ها علیه نوار غزه (+) شد و گفت: می‌گویند ما تحریم‌هایی علیه آنها وضع کرده‌ایم، ما تا به امروز هیچ تحریمی علیه غزه تحمیل نکرده‌ایم و ماهانه 96 میلیون دلار به این منطقه می دهیم. اگر آنها خواستار وحدت نیستند و دولتی ویژه خود را می‌خواند پس خواستار اجرایی شدن «معامله قرن» هستند، این مربوط به خودشان می‌شود اما در صورت اجرایی شدن این موضوع، ما هم دیگر مسئولیتی در قبال غزه نخواهیم داشت.

ماه گذشته اعضای دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن رسماً پایان کار این دفتر را اعلام و ساختمان آن را ترک کردند (جزئیات بیشتر).

همچنین شهریور ماه وزارت خارجه آمریکااعلام کرد این کشور تمامی کمک‌های مالی به یک نهاد سازمان ملل متحد که مسئولیت حمایت از آوارگان فلسطینی را بر عهده دارد، قطع کرده است (جزئیات بیشتر). 

واکنش حماس

«سامی ابوزهری» از اعضای ارشد حماس در واکنش به اظهارات محمود عباس گفت وی مسئول بر هم زدن وحدت فلسطینی‌هاست و تهدید غزه توسط عباس، وی را شریک رژیم صهیونیستی در درد و رنج وارد شده به مردم غزه می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول