اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای وزیران عربستان سعودی: مقصر پرونده «خاشقچی» هرکس که باشد، بازخواست می‌شود

شورای وزیران عربستان سعودی اعلام کرد که مقصر پرونده «خاشقچی» _هرکس که باشد_ بازخواست خواهد شد.

شورای وزیران عربستان سعودی: مقصر پرونده «خاشقچی» هرکس که باشد، بازخواست می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای وزیران عربستان سعودی؛ امروز (سه‌شنبه 23 اکتبر) اعلام کرد که عربستان مقصران حادثه «خاشقچی» را بازخواست خواهد کرد و ماجرا به بازخواست مقامات مسئول مستقیم در این پرونده ختم نخواهد شد و اقدامات اصلاحی صورت خواهد گرفت.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیرة»، شورای وزیرا اعلام کرد که مقصر اصلی در پرونده خاشقچی هر کس که باشد، بازخواست خواهد شد.

شورای وزیران سعودی همچنین مدعی شد که تمام تلاش خود را برای حفظ جان شهروندان و امنیت آن‌ها به کار خواهد گرفت و نه تنها در پی مجازات مقصرین و مسئولین مستقیم قتل خاشقچی خواهد بود بلکه دست به اصلاح برخی امور خواهد زد.

این شورا در ادامه از دستورات پادشاه سعودی در تشکیل کمیته عالی در سطح وزرا برای بازسازی شالکه سازمان اطلاعات این کشور و بازتعریف اختیارات آن تمجید کرد.

امروز همچنین «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که قتل «جمال خاشقچی» یک اقدام نفرت‌انگیز و غیر قابل توجیه است.

 وی طی سخنانی در کنفرانس سرمایه‌گذاری، که در ریاض برگزار شد گفت: همان‌طور که می‌دانید در روزهای سختی به سر می‌بریم. ما اکنون به دلیل حادثه تاسف‌باری که در ترکیه روی داد، در بحرانیم و هیچ کس در عربستان نمی‌تواند آن را توجیه کند.

وزیر انرژی عربستان ضمن ابراز نارضایتی از کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول تاکید کرد که ملک سلمان وعده داده که تحقیقات تا اجرای عدالت ادامه خواهد یافت.

 با وجود فشارهای بین‌المللی و افکار عمومی جهان پس از قتل خاشقچی، امروز ریاض، میزبان برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری است.

در این کنفرانس قرار بود، 150 سخنران از 140 شرکت بین‌المللی حضور یابند اما 40 نفر از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس به دلیل اتهامات موجود علیه سران عربستان درباره پرونده قتل خاشقچی از حضور در این کنفرانس خودداری کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول