اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان خبر داد

بررسی 2 بنای تاریخی سمنان با حضور گروه بین‌المللی ایسکارسا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: دو بنای تاریخی مهم در استان سمنان با حضور رئیس و اعضای گروه بین‌المللی ایسکارسا (ISCARSAH) مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی 2 بنای تاریخی سمنان با حضور گروه بین‌المللی ایسکارسا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد جهانشاهی ظهر امروز در حاشیه بررسی دو بنای تاریخی سمنان اظهار داشت: ایسکارسا کمیته بین‌المللی آنالیز و مرمت سازه‌های میراث معماری است که اعضای این کمیته در سفر به استان سمنان مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی را مورد بررسی قرار دادند.

وی هدف از سفر این گروه به ایران و استان سمنان را اشتراک گذاشتن تجربیات اعضای گروه در زمینه مرمت آثار تاریخی به متخصصان ایرانی عنوان کرد و گفت: در این کمیته، متخصصان رشته‌های مختلف از کشورهای متفاوت جهان، علم و تجربه خود را در رشته‌های مرمت و سازه‌های میراث معماری به اشتراک می‌گذارند.

جهانشاهی با بیان اینکه این کمیته زیر نظر موسسه ایکوموس فعالیت می‌کند، افزود: رئیس و اعضای این گروه مشکلات سازه‌ای و مرمتی مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی را بررسی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بخشی از اعضای گروه از روز گذشته در مجموعه تاریخی بسطام حضور یافته و این بنا را بررسی کردند و رئیس و معاون و چند تن از اعضای گروه نیز امروز با حضور در آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی، مشکلات سازه‌ای این بنا را که به دلیل فرونشست زمین در اطراف بنا ایجاد شده است را مورد بررسی قرار دادند.

وی تصریح کرد: متخصصانی از کشورهای ترکیه، رومانی، ایتالیا، یونان، بریتانیا، لهستان و ... ازجمله اعضای گروه بین‌المللی ایسکارسا هستند که به استان سمنان سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول