اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تيم 15 نفره از قتل و تکه‌ کردن خاشقچی فیلم گرفته است

منابع ترکیه‌ای می‌گویند، تیم سعودی که روزنامه‌نگار منتقد این کشور را در کنسولگری در استانبول کشته و تکه کرده، از این کار کاملا فیلم گرفته است.

تيم 15 نفره از قتل و تکه‌ کردن خاشقچی فیلم گرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مطلع ترکیه‌ای به شبکه خبری الجزیره گفت، تیم ترور سعودی از عملیات قتل و تکه کردن جمال خاشقچی، به طور کامل فیلم گرفته است. 

تیم 15 نفره، اعضای اطلاعاتی و امنیتی سعودی هستند که ساعاتی قبل از ورود جمال خاشقچی به کنسولگری سعودی در استانبول وارد شده و دو ساعت بعد خارج شده و همان روز با دو هواپیمای اختصاصی به دبی و قاهره و از آنجا به عربستان رفته‌اند. 

این منبع به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره کرد.


کاریکاتور کارلوس لتوف از حمایت ترامپ از بن‌سلمان

 

امروز روزنامه صاباح ترکیه برای اولین بار فاش کرد که «احمد المزینی» وابسته نظامی سفارت سعودی در آنکارا، رابط تیم 15 نفره با نایب رئیس استخبارات سعودی بوده و زمانیکه خاشقچی روز جمعه بیست و هشتم سپتامبر برای بار اول به کنسولگری مراجعه کرده، او اطلاعات این مراجعه را به ریاض منتقل کرده است و تیم پانزده نفره حاصل هماهنگی او در ریاض است که برای بار دوم در کنسولگری منتظر خاشقچی بوده‌اند. 

چند روز گذشته، یکی از تیم پانزده نفره در عربستان کشته شده است. روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» روز پنجشنبه شانزدهم مهر، در خبری اختصاصی گزارش داد «مشعل سعد البُستانی» که یکی از 15 مظنون به دست داشتن در پرونده قتل خاشقچی در کنسولگری است، در یک تصادف مشکوک با خودرو کشته شده است.

بر اساس آن گزارش، البُستانی که در جریان تصادف خودرو کشته شده، با درجه ستوانی در نیروی هوایی سلطنتی رژیم سعودی خدمت می‌کرد. ینی شفق به نقل از منابع مطلع، با اشاره به اینکه هیچ جزئیاتی از محل و زمان تصادفی که منجر به کشته شدن البوستانی شده در دست نیست، گفت احتمالا وی قصد داشته اعترافی در این زمینه انجام دهد پس از میان برداشته شده است.

هرچند عربستان هجده روز بعد از حادثه به کشته شدن خاشقچی در کنسولگری اعتراف کرده و گفته که هجده نفر را در این خصوص بازداشت و حداقل چهار مقام اطلاعاتی و امنیتی را برکنار کرده است، اما بسیاری از شخصیت‌ها و مقامات غربی توضیح عربستان را قانع کننده ندانسته‌اند.

روز گذشته ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان امروز اطلاعات جمع‌آوری شده در نتیجه تحقیقات کشورش در خصوص قتل خاشقچی را مطرح خواهد کرد. پیشتر نیز ترکیه گفته بود که نتیجه تحقیقات را به اطلاع همه خواهد رساند. 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول