اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

در گفت‌وگو تفصیلی با فارس عنوان شد

تولید هوشمندترین اپلیکیشن حسابداری اندروید جهان توسط جوان کردستانی

«دودوتا» هوشمندترین اپلیکیشن حسابداری اندروید در جهان است که با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای تکنولوژی روز نرم‌افزاری دنیا، تمام امور حسابداری استاندارد را بدون نیاز به دانش حسابداری برای کلیه مشاغل با هر حجم کاری انجام می‌دهد.

تولید هوشمندترین اپلیکیشن حسابداری اندروید جهان توسط جوان کردستانی

به گزارش خبرگزای فارس در سنندج، مهندس هومن جبالی یکی از صدها جوان موفق کردستانی است که تا امروز 23 اختراع ثبت شده و ثبت نشده دارد، موفقیت‌ها و عناوین روتین و تکراری زیادی داشته است از جمله عضو بنیاد ملی نخبگان ایران در سال 75،  نفر اول خوارزمی، عضو انجمن فیزیک ایران در سال 76، تولید ده‌ها نرم افزار و اپلیکیشن کاربردی و...

کارخانه نینی‌تک و تولیدی چیپس هم راه‌اندازی کرده، بخاطر همین تولیدی چیپس روی زمین کشاورزی سیب‌زمینی کاشته است و در سال 82 با برداشت 85 تن سیب‌زمینی از هر هکتار کشاورز نمونه استان شده است و ... اینها تنها بخشی از فعالیت‌های هومن جبالی است.

اما نکته مهمی که فصل‌الباب انجام این مصاحبه شد ایجاد شرکت تیروژکاران غرب توسط مهندس هومن جبالی و موفقیت وی در تولید چند ده‌ها اپلیکیشن مطرح در کشور و حتی در جهان است.

فارس: از چه زمانی شرکت تیروژکاران را راه اندازی کردید؟

هرچند از سال‌ها قبل این شرکت فعالیت داشت اما از سال 92 با ثبت شرکت تیروژکاران غرب، عضو شرکت‌های مستقر در  پارک علم و فناوری کردستان شدیم و در حال حاضر در تهران یک دفتر و در سنندج دو دفتر داریم.

فارس: هدف از ایجاد این شرکت چه بود؟ رسالت اصلی شما چیست؟

شرکت دانش‌بنیان تیروژکاران غرب جهت جذب و تبدیل ایده‌ به محصول و به‌ منظور عملی شدن فعل تبدیل نوآوری‌ به تکنولوژی، تشکیل گردیده است، ایده‌های خلاقی که در چهارچوب اقتصاد دانایی قرارگرفته به این شرط که قابلیت ثبت و اجرایی داشته باشند، در این مجموعه مورد حمایت قرار گرفته و در مسیر رسیدن به تکنولوژی هدایت می‌شوند و در نهایت این شرکت به عنوان حلقه واسطه‌ای میان ایده و تکنولوژی، به تجاری سازی ایده ها جامه عمل می‌پوشاند.

در واقع رسالت شرکت تیروژکاران غرب تبدیل ایده به محصول و پول است و مثلثی بین سرمایه گذار، ایده پرداز و بازار درست می‌کند، شرکت ما در این مثلث سعی می‌کند ایده‌هایی که قابلیت  اجرا داشته باشد، مهندسی کند، توسعه دهد و آن را وارد بازار کند.

البته این راه خیلی سخت است و با مشکلات زیادی همراه است اما ما با داشتن بهترین متخصصان در این شرکت که اصلی‌ترین سرمایه ما هستند همواره تلاش می‌کنیم اپلیکیشن‌هایی تولید کنیم که در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

شرکت تیروژکاران غرب جزو شرکت‌های دانش بنیانی است که حدود 10 سال است در زمینه تولید اپلیکیشن موبایلی بصورت تخصصی کار می‌کند، محصولات زیادی هم تا امروز تولید کرده‌ایم از جمله «دودوتا» که بزرگترین و هوشمندترین اپلیکیشن حسابداری در کشور و در جهان است، اپلیکیشن همراه مرغ که یک پروژه ملی است، سیستم نوبت دهی، اپلیکیشن اعتبارک برای اپراتورهای تلفن همراه، نرم‌افزار آبیاری سفره‌ای، کارواش لیزری، شیارزن جاده و چندین و چند اپلیکیشن کاربردی دیگر.

دودوتا هوشمندانه‌ترین نرم‌افزار حسابداری در جهان

 فارس: در مورد «دودوتا» بیشتر توضیح دهید...

مهمترین محصول شرکت تیروژکاران غرب اپلیکیشن دودوتا است در واقع پس از حدود 10 سال تلاش بی‌وقفه، تیمی متشکل از متخصصین شرکت دانش‌بنیان تیروژ کاران غرب موفق به ساخت نرم‌افزار حسابداری تحت سیستم‌عامل اندروید با نام تجاری دودوتا شدیم، این نرم‌افزار با دارا بودن بالغ ‌بر 700 هزار خط کد و بیش از 200 فرم جداگانه یکی از بزرگ‌ترین و هوشمندترین برنامه‌های اندروید در جهان به شمار می‌آید.

تاکنون در زمینه حسابداری خدمات فراوانی به جامعه بشری عرضه ‌شده است اما با رشد و تغییرات در الگوریتم‌های روزمره جامعه، نیاز به جایگزینی سیستم‌های حسابداری باهوش مصنوعی بالاتر کاملاً مشهود بود و این پروژه با هدف «خود شما حسابدار خودتان باشید» تولید و آماده عرضه شد.

«دودوتا» یک برنامه حسابداری است که با نصب آن بر روی گوشی، تبلت یا رایانه، تمامی کارهای حسابداری بدون نیاز به ‌حسابدار یا دانش حسابداری به‌سادگی و بسیار سریع با هر حجم کاری که وجود داشته باشد انجام می‌گیرد.

این پروژه با هدف ساده ساختن و تسریع امور، سازمان‌دهی و ثبت فرآیند کسب‌وکار،؛ موجب کاهش اشتباهات ناشی از حسابداری به شیوه‌های سنتی است که با شعار «حسابدار شخصی خود باشید» تولید و آماده عرضه گردید.

نوآوری هایی که در داخل خود دودوتا وجود دارد باعث می‌شود که هر بیزینس منی و هر کسی که صاحب کسب و کاری است نتواند بی تفاوت از کنار آن رد شود، در واقع نرم‌افزار حسابداری دودوتا با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای تکنولوژی روز نرم افزاری ارائه کننده محصولات حسابداری شرکتی، حسابداری فروشگاهی، حسابداری تولیدی و حسابداری خدماتی است.

از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به سفارش هوشمند کالا، اعلام تاریخ انقضای کالاها، امکان تعریف و تغییر سرفصل‌ها، ثبت سند دستی (ارتیکل مرکب)، بستن سال مالی، صورت سود و زیان، گردش وجه نقد، ترازهای مالی، سرمایه، پیش‌بینی سالیانه ،تنظیم اظهارنامه مالیاتی و... اشاره کرد.

کارهایی که فردی سال‌های سال با کامپیوتر و به کمک حسابدار انجام می‌داد امروز با موبایلش انجام می‌دهد از شرکت‌هایی که چند صد کارمند و نیرو با حسابداری‌های فوق‌العاده پیچیده دارند از دودوتا استفاده می‌کنند تا مغازه ای که در داخل بازار یک متر در یک متر است.

در کل می‌توان گفت: دودوتا آنقدر هوشمندانه کار حسابداری انجام می‌دهد که انگار دکترای حسابداری در کنار دست صاحبان کسب و کار نشسته است.

شرکت‌های خیلی بزرگ در ایران نتوانسته‌اند محصولی تولید کنند که با «دودوتا» رقابت کنند

 فارس: آیا نرم‌افزارهای مشابه «دودوتا» در کشور نوشته شده است؟

تا امروز در ایران بیش از 3000 هزار نرم‌افزار حسابداری نوشته شده است که از این تعداد حدود 47 تای آنها توانسته اند 33 استاندارد حسابداری موجود را دریافت و مورد تایید اداره دارایی کشور قرار گیرد که نرم افزار دودوتا یکی از این 47 تا است.

در واقع ثبت سریع و همزمان سه فاکتور، ارتباط با دوربین‌های مداربسته، بارکد خوان، پیش‌بینی استراتژی سالانه و تولید هوشمند دفاتر حسابداری از جمله نوآوری‌های این نرم افزار است که در سایر نمونه‌های مشابه اصلا وجود ندارد.

شرکت‌های خیلی بزرگ در ایران نتوانسته‌اند محصولی تولید کنند که با دودوتا رقابت کنند چون توسعه دادن برنامه‌های تحت اندروید فوق‌العاده زمان‌بر و سخت است اگر ما بخواهیم دکمه‌ای در داخل ویندوز ایجاد کنیم در یک خط کد تعریف می‌کنیم اما در اندروید باید 300 الی 400 خط کد نویسیم.

این برای ما جای افتخار دارد که این نرم‌افزار در استانی مثل کردستان نوشته شده است و توانسته‌ایم اپلیکیشنی تولید کنیم که با شرکت‌های بزرگ تولید نرم‌افزار که سال‌های سال است با تیم‌های بیش از 3 هزار نفری فعالیت می‌کنند در یک سطح قرار بگیریم و با آنها رقابت کنیم.

فارس: چرا سیستم‌عامل اندروید را برای این ‌نرم‌افزار انتخاب کردید؟

این قابلیت اندروید است که هزاران نفر با ساده‌ترین روش بدون کوچکترین دانشی با آن کار می‌کنند، در واقع کسی که امروز با تلگرام کار می‌کند نه دانشی لازم دارد، نه علمی و نه کسی به او آموزش داده است که چگونه از تلگرام استفاده کند نرم‌افزار دودوتا هم چنین قابلیتی دارد یعنی از کوچکترین مغازه‌ها تا بزرگترین شرکت‌ها می‌توانند به آسانی از آن استفاده کنند.

سیستم‌ عامل اندروید به دلیل سرعت و امنیت بسیار بالا، سهم عمده‌ای از بازار را تصاحب نموده و این روند به‌شدت ادامه دارد و امکاناتی چون لمسی بودن صفحه‌نمایش، داشتن دوربین عکاسی، معماری جدید سیستم‌عامل و... دلایل کافی برای انجام این پروژه با اندروید بود؛ پس از طی مراحل سخت و حل پیچیدگی‌ها، برنامه طبق آخرین استانداردهای اندروید در سه نسخه عادی، حرفه‌ای و تحت وب آماده عرضه گردید، البته با نصب شبیه‌ساز می‌شود این نرم‌افزار را بر روی کلیه سیستم‌عامل‌های ویندوز نیز نصب کرد.

استفاده بیش از 10 هزار مشتری از «دودوتا»

فارس: برای فروش دودوتا مشکلی ندارید؟

خوشبختانه امروز  دودوتا بیش از 10 هزار مشتری داخلی و خارجی دارد و توانسته است به مغازه‌های خیلی کوچک تا شرکت‌های خیلی بزرگ که حسابداری پیچیده ای دارند خدمات ارائه دهد و به این وسیله توانسته‌ایم چرخ اقتصاد شرکت تیروژ را بچرخانیم.

البته جدیدا هم با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیک (psp) قرارداد بسته‌ایم که اپلیکیشن دودوتا را روی تمام دستگاه‌های کارت‌خوان آندرویدی نصب کنیم و این یعنی موفقیت برای ما که تمام دستگاه‌های کارت‌خوان آندرویدی در سطح کشور از نرم افزار دودوتا استفاده کنند.

تا امروز که در اینجا هستیم هیچ رقیبی نداریم حتی شرکت‌های بزرگی با هزاران پرسنل و امکانات و تخصص نتوانسته‌اند محصولی شبیه دودوتا تولید کنند در صورتی که شرکت ما در زمینه فروش روندی صعودی دارد و هر روز بر مشتری‌ها و دانلودهای ما افزوده می‌شود.

ساماندهی بازار مرغ کشور توسط نرم‌افزار همراه مرغ

فارس: دیگر محصول شما اپلیکیشن همراه مرغ است این نرم‌افزار چه کاری انجام ‌می‌دهد؟

پروژه همراه مرغ یک پروژه ملی است که شرکت تیروژکاران غرب به درخواست وزارت جهاد کشاورزی در حال تولید آن است و قرار است برای اولین بار در استان کردستان بصورت پایلوت مورد استفاده مرغداران قرار گیرد.

با توجه به اینکه امروزه صنعت مرغداری یکی از مشاغل طاقت‌فرسا و خطیر محسوب می‌شود که عمده ورشکستگی‌ها و خسارات متوجه آن است و البته  این خسارات بیشتر ناشی از اشتباهات و نبود برنامه منظم کاری است، با نگاهی عمیق‌تر به این صنعت می‌توان شاهد دادوستد بی‌نظم و آشفته‌ای  بود که از پیامدهای آن می‌توان به نوسان قیمت و همچنین نارضایتی خریدار و فروشنده اشاره نمود، به همین دلیل تیمی از ایده‌پردازان و کارشناسان اقتصادی شرکت تیروژکاران غرب اپلیکیشن همراه مرغ را طراحی نمودند تا به وضع کنونی بازار مرغ سامان داده‌ شود و این روش نوین را جایگزین روش‌های سنتی نمایند.

کنترل دقیق آمار واقعی جوجه‌های موجود، دسترسی سریع به اطلاعات و آمارهای دسته‌بندی شده کلیه فعالان در عرصه مرغداری، تشخیص و انتخاب بهترین تاریخ برای جوجه ریزی، کنترل عرضه و تقاضا و جلوگیری از ترافیک و جوجه‌ریزی بیش از حد معمول و .. از امکانات این اپلیکیشن است که امیدواریم با استفاده تمام مرغداران از این نرم‌افزار دیگر شاهد خسارات آنها در نبود برنامه‌ریزی درست نباشیم.

فارس: اپلیکیشن نوبت‌دهی چه کاری انجام می‌دهد؟

محصول بعدی ما سیستم نوبت‌دهی است که در کافه بازار وجود دارد و هر صاحب بیزنسی می‌توانند رایگان آن را دانلود کند و خدمات نوبت‌دهی خود را بصورت مکانیزه انجام دهد.

 نوبت‌دهی، نرم‌افزاری است که به کاهش صف فیزیکی و جلوگیری از ازدحام جمعیت در امکان خدماتی می‌پردازد، این برنامه این امکان را برای عموم مردم متقاضی نوبت و همچنین خدمت‌دهندگان فراهم آورده تا به آسانی و بدون صرف وقت به راحتی بدون حضور در خود مراکز و اماکن مورد نظر به رزرو و یا دادن نوبت پرداخته و در زمان مشخص به انجام کارها و فعالیت‌های خود بپردازند.

 این برنامه در تلاش است که با ایجاد صفوف مجازی، اتلاف وقت در زندگی کاربران خود را به حداقل رساند در واقع این برنامه به صورت کاملا هوشمند یکی از بهترین راهکار های مفید برای مدیریت محل کار است.

استفاده چهار اپراتور تلفن همراه در کشور از نرم‌افزار اعتبارک

فارس: اپلیکیشن اعتبارک به چه منظور تولید شده است؟

اپلیکیشن اعتبارک که به سفارش یک شرکت آن را نوشتیم با بهره‌گیری از تجارب کسب شده در فروش چندین ساله کارت شارژ و پین های الکترونیکی شارژ طراحی شده است تا این امکان را برای نمایندگان فروش شارژ ایجاد نماید که نیاز خود را بدون در نظر گرفتن هیچ محدودیتی و در هر لحظه از شبانه روز تأمین نمایند و امروز مفتخریم که چهار اپراتور تلفن همراه موجود در کشور طی قراردادی که با ما امضا کرده‌اند از محصول ما استفاده می‌کنند.

برخی از امکانات اپلیکیشن اعتبارک شامل امکان خرید سریع از طریق کیف پول مجازی، امکان خرید از تمامی کارت‌های شتاب، امکان خرید شارژ مستقیم، امکان خرید بسته‌های اینترنتی، امکان خرید بسته اینترنتیTDLTE، افزایش اعتبار کیف پول بدون محدودیت و ... است.

ارائه خدمات شارژ پرینتر توسط ربات برای اولین بار در جهان

فارس: از ربات شارژ پرینتر بگویید که چه کاری انجام ‌می‌دهد؟

شرکت تیروژکاران غرب موفق  شده است برای اولین بار در جهان شارژ مکانیزه کارتریج و تونر کلیه پرینترهای لیزری و جوهرافشان را توسط ربات و با استفاده از تکنولوژی نانو انجام دهد.

مزایای این اختراع این است که نیروی انسانی متخصص در این مدل حذف شده، از تماس دست و تنفس مواد شیمیایی کاملا جلوگیری می شود، در مصرف جوهر صرفه‌جویی زیادی می‌شود، چون عمل شارژ بسیار دقیق انجام می‌شود و در مرحله اول شستشو کامل انجام می‌شود هزاران بار با همان کیفیت اصلی می‌توانیم کارتریج‌ها را شارژ نماییم.

البته عمر کارتریج شارژ شده توسط این دستگاه با توجه به وزن دقیق رنگ مانند نمونه اورجینال عمل می‌کند و تعداد برگ‌هایی که می‌‌تواند چاپ کند کاهش پیدا نمی کند.

مهم داشتن ایده و ثبت اختراع  نیست، مهم این است که ایده‌ را به محصول و پول تبدیل کنیم

فارس: آیا هر صاحب ایده‌ای ‌می‌تواند ایده خود را به محصول تبدیل کند؟

 اپلیکیشن درخواست آنلاین خودرو یا سامانه هوشمند درخواست تاکسی TAP30 که امروز  وجود دارد من آن را چندین سال پیش در تاریخ 26/4/92 به شماره ثبت 139250140003003279 ثبت اختراع کردم اما متاسفانه نتوانستم آن را تجاری کنم و امروز افراد دیگری موفق شده‌اند که آن را راه‌اندازی کرده اند و موفق هم شده‌اند و همین چند ماه پیش فقط 20 درصد اسنپ را به قیمت 80 میلیارد تومان فروختند.

هر چند ایده این طرح را داشتم، ایده‌ای که به مرتب کامل‌تر از طرحی که امروز دیگران آن را اجرایی کرده‌اند، حتی آن را هم ثبت اختراع کردم اما هومن جبالی نتوانست از این ایده پول به درست بیاورد، نتوانست آن را تجاری کند حالا به هر دلیل پس مهم نیست که ایده خاصی داشته باشیم مهم نیست که ثبت اختراعی هم انجام بدهیم، مهم این است که ایده‌ات را به محصول و محصولت را به پول تبدیل کنید.

روزی صدها اپلیکیشن ضعیف تولید می‌شود اما اینها هیچوقت نمی‌توانند جایگاهی پیدا کنند

فارس: وضعیت تولید اپلیکیشن و نرم‌افزار در کشور چگونه است؟

متاسفانه امروز در کشور و بویژه در شهرهای محرومی مثل کردستان علم و دانش در مراکز آکادمیک یا کامل انتقال داده نمی‌شود و یا اینکه ناقص انتقال داده می‌شود که همین باعث می‌شود خروجی دانشگاه‌ها ثمری برای جامعه نداشته باشد.

این برای استان کردستان جای تاسف است که 10 هزار فارغ التحصیل IT در این استان وجود دارد اما شرکتی مثل شرکت ما دربه‌در دنبال یک برنامه نویس خوب می‌گردد.

متاسفانه یک سری راهکار و تفکر وجود دارد که شخصیت جوانان را دچار پارادوکس کرده است، امروز جوانان ما چند شخصیتی شده‌اند، سردرگم شده‌اند، نمی‌دانند چیکار می‌کنند، دنبال انجام کارهای خارق‌العاده آن هم به تنهایی هستند در حالی که محال است.

 امروز دنیا عوض شده است این تفکرها که من خودم با چند تجربه کم، کار بزرگی را شروع می‌کنم تمام شده است، زمان به سرعت دارد می‌گذرد پس باید از تجربه دیگران، از پیش‌ساخته‌هایی که وجود دارد کمک گرفت، آرزوی هومن جبالی کار کردن و کد نوشتن برای گوگل است، آرزوی من این است که در یک شرکت بزرگ و پیشرفته کار کنم نه اینکه خودم یک شرکت مثل گوگل راه‌اندازی کنم.

 قطعا امروز مثل 10 سال پیش نیست که یک فردی یک ساعت دیجیتال به نام مایت لایت تولید کند، در گوگل آن را آپلود کند و میلیونی دانلود داشته است، امروز دنیا عوض شده است، نظر مردم عوض شده است، روزی صدها اپلیکیشن ضعیف تولید می‌شود اما اینها هیچوقت نمی‌توانند جایگاه پیدا کنند، امروز هیچ بهانه‌ای وجود ندارد که یک مهندس ‌‌IT  وقتی محصولی تولید می‌کند از محصول شرکت‌های بزرگ کیفیت پایین‌تری داشته باشد چون نرم افزار و زبان برنامه‌نویسی که من در کردستان با آن کار می‌کنم با فردی که در گوگل کد می‌نویسد یکی است پس اگر محصولاتی تولید می‌کنیم که از محصولات خارجی کم کیفیت‌تر است این بی‌عرضه‌گی خود تولیدکننده را می‌رساند.

صنعت تولید نرم‌افزار فوق‌العاده کم‌هزینه است سرمایه‌ای برای شروع نمی‌خواهد ولی هیچوقت پیشنهاد نمی‌دهم که یک فرد به تنهایی شروع کند در علم IT  توجه به شی‌گرایی خیلی مهم است فردی که می‌خواهد نرم افزار تولید کند باید اجزاء و شیء‌ها را بشناسند چون قبل‌تر تولید شده است نه اینکه خود آنها را دوباره تولید کنند بلکه فقط باید علم استفاده از آنها را بلد باشد و برای ایده‌هایی که در ذهن دارند از این شی‌های پیش ساخته استفاده کند و آنها را ترکیب کند.

باید به این درک برسند که از شرکت‌های دیگری که قبلا هزینه تولید این ماژول‌ها را پرداخت کرده‌اند استفاده کنند، باید  مدتی با شرکت‌های بزرگ همکاری کنند و خودشان را توانمند کنند که عمر، جوانی و هزینه‌هایشان به پای تولید محصولات بی‌کیفیتی که خود تولید می‌کنند هدر نرود، وقتی جوان ما بعد از پشت سرگذاشتن کلی وقت، هزینه و مشکلات اپلیکیشنی تولید کند که یک نفر آن را دانلود و یا خریداری نکند باعث می‌شود کلی امید و آرزوی آن از بین برود.

بازار ایران برای تیروژ خیلی کوچک است

فارس: آیا برنامه‌ای هم برای آینده دارید؟

اگر نوسانات ارزی پایان یابد قطعا بازار ایران برای تیروژ خیلی خیلی کوچک است، در این راستا اپلیکیشن دودوتا را به 23 زبان مطرح دنیا ترجمه کرده‌ایم که دیگران نیز بتوانند از محصول ما استفاده کنند.

فارس: تفاوت کارکردن در بخش خصوصی با بخش دولتی چیست؟

در بخش خصوصی معادلات فرق می‌کند، اگر اینجا کسی کار نکند گرسنه می‌ماند، شاید درآمد در برخی مواقع و نه همیشه چندین ده برابر بخش دولتی باشد ولی واقعیت این است که استرس و تنش در بخش‌های خصوصی خیلی زیاد است، یک کارمند بخش دولتی با ذهنی آرام فقط در تایم اداری کار می‌کند ولی فردی که در بخش خصوصی است 24 ساعت درگیر است، نمی‌تواند ذهنش را خاموش کند، مدام درگیر است، شاید بتوان گفت کارمندان دولتی از زندگی روتین و تکراری و افسردگی رنج می‌برند و بخش خصوصی از سکته قلبی به دلیل استرس.

مخابره چرت و پرت در شبکه‌های اجتماعی

فارس: نظر شما درباره گسترش بیش از حد استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور چیست؟  

یکی از بزرگترین مشکلات نسل جوان ما این است که امروز جوانان ما داخل فضای حباب و بخار زندگی می‌کنند مثل این است که در یک جاده مه‌آلود حرکت کنند و چیزی را نبینند، نمی‌دانند از کجا آمده‌اند و به کجا می‌روند، وقتشان را به انجام امورات الکی تلف کرده‌اند، وقتی که مطمئنا در آینده افسوس آن را می‌خورند.

متاسفانه امروز چیزهایی در اختیار جوانان است که زندگی آنها را دارد نابود می‌کند مثل همین تلگرام و اینستاگرام و ... تا حالا فکر کرده‌ایم که چرا شرکت‌هایی مثل تلگرام و ... باید هزینه‌های میلیارد دلاری برای هارد و سرورهایشان خرج کنند تا من جوان ایرانی با سرعت پایدار بتوانم در داخل آن فقط و فقط چرت و پرت مخابره کنم، همه ما می‌دانیم که در مقابل این همه چرت و پرت یک در میلیون درصد هم کار علمی و مفید در تلگرام انجام نمی‌شود.

کسی که دراز کشیده و دارد با تلگرام کار می‌کند اگر دقت کند نفسش حبس شده است، این فرد یک مرده متحرک است وگرنه ربات هم می‌تواند روزی هزاران پست از این کانال به آن کانال منتقل کند.

خفه شدن جوانان ما در شبکه‌های اجتماعی

متاسفانه نیروی جوان ما که قدرت اصلی یک مملکت هستند روزی حداقل  5 الی 6 ساعت در شبکه‌های اجتماعی مشغول تلف کردن وقت و عمر و زندگی خود است و این یعنی خفه کردن و کشتن یک جوان، همه چیز ما مجازی شده است، امروز جوان ما حتی نمی‌تواند فکر کند که یک هفته گذشته نهار چی خورده است چون آنقدر حافظه‌ها تحت تاثیر این این شبکه‌ها قرار گرفته است، به عقیده من شبکه‌های اجتماعی اسلحه‌ای است که دارد جوانان ما، بچه‌های ما، خانوداه‌های ما،  جامعه ما و همه چیز ما را نابود می‌کند. در جامعه‌ای که جوانان ما تکاپو نداشته باشد و نفس نکشد آن جامعه مرده است و مطمئنا آینده‌ای هم ندارد.

دستکاری نتایج جستجو گوگل

توهم‌هایی ما را گرفته است امروز اکثر ما احساس می‌کنیم خیلی باهوش هستیم درست است ایرانی‌ها جزو کم‌هوش‌ترین مردم دنیا نیستند اما مطمئنا فقط از متوسط جهانی پایین‌تر نیستیم، فکر می‌کنیم اگر چیزی را در گوگل سرچ کنیم نسبت به آن موضوع دانش پیدا کرده‌ایم و علامه دهر شده‌ایم و دیگر نیازی نیست مطالعه کنیم درصورتی که افرادی که متخصص IT هستند به خوبی میدانند که نتایج گوگل چطور دستکاری می‌شود و آن چیزی که آنها دوست دارند ما بدانیم را برای ما نمایش می‌دهند و این فاجعه است، این احساس من بودن‌ها از اینکه هیچی نیستم به وجود می‌آید.

فارس: سخن پایانی...

شرکت یک کاغذ است در واقع شرکت روی یک برگه ثبت شده است و بیش از این نیست، پس داشتن شرکت و ثبت آن مهم نیست، مهم افرادی هستند که در این شرکت حضور دارند و به شرکت موجودیت و هویت می‌دهند، ما همیشه در تیروژ بهترین‌ها را داشتیم و سعی کردیم هر روز خود را آپدیت کنیم، هم خودمان را و هم دیگران، به دلیل پیشرفت لحظه‌ای علم تکنولوژی و فناوری امروز به روز بودن دیگر معنی ندارد باید به ثانیه، به دقیقه خود را آپدیت کنیم و این امر در شرکت ما اتفاق افتاده است.

برای من افتخار و ارزش این است که نابغه‌ترین، باهوش ترین و متخصص‌ترین افراد در تیم من حضور دارند وگرنه من خود به تنهایی یک نفرم و توان و تخصص صد درصد من در مقابل جمع و گروهی که داریم کار می‌کنیم فقط یک عدد است.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول