اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نماینده دادستان تهران در جلسه محاکمه وارد کننده موبایل/۱

اقدامات متهم موجب هدر رفتن منابع کشور و تحصیل سود توسط افراد سوء استفاده‌گر شد

نماینده دادستان گفت: اقدامات متهم موجب هدر رفتن منابع کشور و تحصیل سود توسط افراد سوء استفاده‌گر شد؛ چنانچه افکار عمومی را به عنوان هیات منصفه قرار دهیم متهم مجرم شناخته می‌شود.

اقدامات متهم موجب هدر رفتن منابع کشور و تحصیل سود توسط افراد سوء استفاده‌گر شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، نماینده دادستان تهران در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرعامل یک شرکت واردات موبایل به دلیل اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های مردم از طریق گرانفروشی، افزود: هرچند ارز دولتی تخصیص یافت ولی قیمت کالاها چند برابر افزایش پیدا کرد؛  اگرچه ایجاد فضای روانی در بازار مشکلاتی بوجود آورد ولی عده‌ای با سوء استفاده از موارد قانونی و برخی از افراد مسئول در کشور تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تلفن همراه داشته است که این افزایش قیمت موجب کمبود این کالا شد که قیمت‌ها به صورت خودسرانه و معاملات سوری افزایش یافتند. 

نماینده دادستان ادامه داد: اقدامات متهم موجب هدر رفتن منابع کشور و تحصیل سود توسط افراد سوء استفاده‌گر شد؛ چنانچه افکار عمومی را به عنوان هیات منصفه قرار دهیم متهم مجرم شناخته می‌شود و برای وی درخواست مجازات خواهد شد. دادسرای انقلاب از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کرده تا با شنایی افراد مخرب در کشور تحقیقات را با همکاری ضابطین تنظیم کند. 

وی افزود: متهم این جلسه احمد پاسدار فرزند عبدالرسول اهل مشهد، ساکن تهران و صاحب شرکت نودیس‌پرداز با مدرک لیسانس متهم به اخلال در نیازمندی‌های مردم به مبلغ 139 میلیارد و 483 میلیون و 806 هزار و 856 ریال در مجموع می‌توان گفت بیش از 13 میلیارد تومان سود کرده است. با توجه به سیاست‌های ارزی دولت هرگونه ارز بر مبنای نرخ دولتی که 4200 تومان تعیین شد و محل ارائه آن سامانه نیما قرار گرفت به چند شرکت براساس ثبت سفارش‌ها ارز تخصیص یافت و این افراد اقدام به واردات کردند. 

نماینده دادستان گفت: اسامی 40 شرکت منتشر شد که موجب تشکیل پرونده قضایی گردید. پس از بررسی اسناد و سازمان مربوطه مشخص شد فاکتور فروش تلفن به برخی خریداران ساختگی بوده و قیمت واقعی در آن وجود نداشت. همچنین اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه برخی شرکت‌ها نظیر شرکت متهم گوشی‌ها را به نرخ آزاد به فروش رسانیده‌اند دلیلی بر این مدعا است. تخصیص 10 میلیون و 527 هزار و 240 یورو ارز به شرکت نودیس‌پرداز موجود است؛ همچنین گزارش سازمان صنعت،‌معدن و تجارت مبنی بر اینکه متهم تعداد 18 هزار و 144 عدد تلفن گوشی را وارد کرده که از این تعداد 13 هزار و 916 گوشی به فروش رسیده است و 4 هزار و 228 مورد آن توقیف شده و موجود است. 

وی ادامه داد: گزارش‌های مرجع انتظامی شامل گزارش بازرسی ارائه تلفن همراه تا مبالغی گرانتر از قیمت مصوب وجود دارد. 

ادامه دارد... 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول