اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

رئیس انجمن زوران ایران:

ورزش زوران به نام کرمانشاه ثبت ملی شده است

رئیس انجمن زوران ایران با اشاره به عدم ثبت جهانی زوران، گفت: زوران به نام کرمانشاه ثبت ملی است.

ورزش زوران به نام کرمانشاه ثبت ملی شده است

بهرام بهروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به کشتی آلیش مشهد و کشتی لوچو مازنداران اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیم گرفتم که زوران را به نام کرمانشاه ثبت ملی کنم.

رئیس انجمن زوران ایران با بیان اینکه وی وارث ثبت زوران به عنوان یک ورزش سنتی است، ادامه داد: زوران متعلق به کرمانشاه است و مربوط به فرد خاصی نیست و زیر نظر هیأت ورزش های بومی و محلی است.

وی به عدم ثبت جهانی زوران اشاره و بیان کرد: اگر زوران ثبت جهانی هم شود قوانین آن تغییر نمی‌کند و شکل و شمایل سنتی خود را حفظ خواهد کرد، به عنوان مثال به من پیشنهاد شد که برای ورزشکاران زوران شال تهیه کنیم، اما بنده با این پیشنهاد مخالفت کردم و گفتم این رشته با لوچو تفاوت دارد.

قدمت زوران به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد به گفته بهروش، این ورزش ریشه در فرهنگ مردم کرمانشاه دارد، الان هم وقتی بزرگان و افراد مسن مسابقه کشتی را می‌بینند، می‌گویند این زوران است.

رئیس انجمن زوران ایران تاکید کرد: به احتمال فراوان شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب یا کنگاور میزبان مسابقات بین‌المللی زوران خواهند بود، در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این مسابقات را به زودی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان شرکت بانوان در رشته زوران نیست، اظهار داشت: در گذشته رسم نبوده بانوان زوران بگیرند چون این رشته صدمات زیادی دارد، لذا برای بانوان خطر مصدومیت وجود دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول