اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

تلفات شبکه برق سال آینده تک‌رقمی می‌شود/ تلاش برای جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه میزان تلفات برق در شبکه برق تا سال آینده تک‌رقمی خواهد شد، گفت: برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها و ایجاد نیروگاه‌، به دنبال جذب حمایت‌ مجلس و دولت هستیم تا ۱۰ هزار میلیارد تومان به صنعت برق تخصیص یابد.

تلفات شبکه برق سال آینده تک‌رقمی می‌شود/ تلاش برای جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان در صنعت برق

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همایون حائری در حاشیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق با اشاره به اینکه برای ایجاد نیروگاه‌ها و تعمیر و نگهداری آنها به دنبال جذب حمایت‌های مجلس و دولت هستیم، گفت: برای اخذ ۱۰ هزار میلیارد تومان به صنعت برق به منظور تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها و همچنین ایجاد نیروگاه‌ها بر روی حمایت‌های مجلس و دولت حساب باز کردیم، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم این اعتبار (۱۰ هزار میلیارد تومان) تخصیص یابد.

حائری ادامه داد: به هر حال برنامه‌های وزارت نیرو برای حل و فصل نیاز مالی صنعت برق جزو اولویت‌هاست، به طوری که وزیر نیرو به شخصه پیگیر تحقق این موضوع است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: مذاکرات خوبی با مجلس شورای اسلامی و دولت انجام شده و تا حدودی حمایت‌های آنها را در برداشته و پیش‌بینی می‌کنیم، به زودی تأمین اعتبار این ۱۰ هزار میلیارد تومان صورت گیرد.

وی در مورد میزان هدررفت انرژی برق در شبکه گفت: میزان هدررفت شبکه توزیع برق در سال ۹۳، ۱۵ درصد بود که با اقدامات انجام‌شده این عدد به ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است، بنابراین طبق برآوردهای صورت گرفته تا سال آینده میزان تلفات در شبکه تک‌رقمی خواهد شد.

به گفته حائری البته امسال در یک فصل از سال میزان تلفات تک‌رقمی شد، اما دوباره به حالت قبل بازگشت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد بهینه‌سازی و بهسازی شبکه توزیع برق نیز گفت: با توجه به اینکه برخی از شبکه‌های توزیع که قدمت بالایی دارند، فرسوده هستند، بنابراین برنامه‌هایی را برای بهینه‌سازی آنها در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته برای این کار باید از اعتبارات بخش خصوصی نیز استفاده شود که خوش‌بختانه تاکنون این حوزه حمایت‌های خوبی به صنعت برق داشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول