اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون بر اهمیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» برای اروپا تاکید کرد

رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش بر اهمیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» برای امنیت اروپا تاکید کرد.

ماکرون بر اهمیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» برای اروپا تاکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه (دیروز) در گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت حفظ معاهده هسته‌ای دوران جنگ سرد تاکید کرد.

به نوشته «جروزالم پست»، دفتر ریاست جمهوری فرانسه، روز دوشنبه (امروز) خبر داد، ماکرون در گفت‌وگو با ترامپ درباره اهمیت «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» بویژه در رابطه با امنیت اتحادیه اروپا، تاکید کرده است.

ترامپ شامگاه شنبه، روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. 

در واکنش به این تصمیم ترامپ، مقام‌های روسیه تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرده و گفته‌اند این اقدامات می‌تواند شامل اقدام نظامی نیز باشد. 

طی گفت‌وگوی تلفنی، رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا درباره مسائل دیگری از جمله سوریه و مرگ «جمال خاشقچی» خبرنگار عربستانی منتقد حکومت در کنسولگری ریاض در ترکیه، تبادل نظر کردند. گفت‌وگوی ماکرون و ترامپ پیش از سفر یازدهم نوامبر رئیس جمهور آمریکا به پاریس انجام گرفت. 

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول