اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

برگزاری جشنواره اقوام در گنبدکاووس با محوریت وحدت و برادری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان و گنبدکاووس برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره در گنبدکاووس با محوریت وحدت و برادری برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره اقوام در گنبدکاووس با محوریت وحدت و برادری

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که 11 دوره‌اش با نگاه مرکزنشینان استان گلستان تنها در گرگان برگزار شده بود با پیگیری‌های عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس و همراهی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان برای نخستین بار سال گذشته در گنبدکاووس برگزار شد که از قضا با استقبال به مراتب بیشتر و بهتری نسبت به مرکز استان روبه‌رو شد و توانست یکی از ماندگارترین صحنه‌ها را در این عرصه به یادگار بگذارد.

از همان سال گذشته ائمه جمعه، فرماندار ویژه و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بر تداوم این جشنواره به شرط رعایت برخی موارد و رفع نقایص محتوایی آن تاکید کردند تا اینکه امسال نیز این موافقت از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شد و جلسه‌ای برای هماهنگی هر چه بیشتر در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان گنبدکاووس تجربه گران‌سنگ و مهمی را در برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام زمین به دست آورده است، اظهار کرد: گنبدکاووس برای نخستین بار توانست به عنوان میزبان بسیار خوب و شایسته با موفقیت و سربلندی از این آزمون بزرگ بیرون آید.

فرهاد شیبک با بیان اینکه همدلی و همراهی مسؤولان و مدیران شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته نشان از انسجام بسیار خوب مدیریتی در شهرستان دارد، افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات نیز نشان دادند که در انعکاس و بازتاب این رخداد بزرگ در سطوح بسیار بالایی می‌توانند ایفای نقش کنند.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز نیازمند تداوم همکاری‌ها به همراه جبران نقاط ضعف و کاستی‌های گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: از روسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های شرق استان گلستان نیز می‌خواهیم با تعصب و عرق خاصی برای برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گنبدکاووس در کنار ما باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این نشست با تقدیر از میزبانی شایسته شهرستان گنبدکاووس در نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در این شهرستان در سال گذشته، اضافه کرد: ما در سال گذشته فکرش را هم نمی‌کردیم این حجم از استقبال مردمی و همدلی مدیران و مسؤولان را در شهرستان گنبدکاووس شاهد باشیم.

ابراهیم کریمی با اشاره به اینکه با اجرای موفق این جشنواره در گنبدکاووس باعث شد تا نام نیکی و تجربه‌ای موفق در اذهان همه هنرمندان و فعالان حوزه گردشگری کشور به یادگار بماند، ادامه داد: امسال به دلیل گرمای بیش از حد هوا در تابستان و فرا رسیدن ماه محرم و صفر و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) برگزاری این جشنواره را با دو سه ماهی تاخیر برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در دو شهر گنبدکاووس و گرگان برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این جشنواره در گرگان از 29 آبان ماه تا دوم آذر و در گنبدکاووس از چهارم تا هفتم آذر و همزمان با هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

کریمی با تاکید بر اینکه جشنواره امسال با محوریت وحدت اقوام برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد حضور مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در افتتاحیه جشنواره در گنبدکاووس داده‌اند که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

شهردار گنبدکاووس نیز در این مراسم با اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در این شهر، گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس می‌خواهیم که کمیته شهرستانی برای هماهنگی برنامه‌ها ایجاد کنند تا بتوانیم با سرعت بیشتری هماهنگی‌ها را انجام دهیم.

منصور طعنه گنبدی با اشاره به اینکه نیازمند تقسیم وظایف در سطح شهرستان برای فراهم کردن بستر برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، افزود: امیدواریم سال جاری نیز همچون سال گذشته بتوانیم با برگزاری شایسته این جشنواره فرهنگ و تمدن گنبدکاووس را به همه هموطنان عزیزمان و مهمانان خارجی جشنواره نشان دهیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول