اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

روشن:‌

دانشگاه سوره بحران صندلی خالی ندارد

رئیس دانشگاه سوره گفت:‌در حالی که دانشگاه‌های دولتی با کمبود دانشجو مواجه هستند دانشگاه سوره بحران صندلی خالی ندارد.

دانشگاه سوره بحران صندلی خالی ندارد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد روشن رئیس دانشگاه سوره در مراسم بیست و پنجمین سال تاسیس این دانشگاه در تالار سوره گفت: اساسنامه مؤسسه آموزش عالی سوره ابتدا در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسیده در حالی که کمترین دانشگاهی به این صورت است که اساسنامه آن در مهمترین نهاد آموزش عالی به ثبت رسیده باشد.

وی افزود: در دانشگاه سوره تلاش شده است تا اسناد آموزش عالی در کتابخانه‌ها نماند و به عنوان نقشه راه مقابل دید همکاران باشد. به طوری که برنامه‌ریزی‌ها ذیل این اسناد طراحی شده تا از پراکندگی جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه سوره ادامه داد:‌ما همیشه تلاش کردیم گذشته را مطالعه کرده و به آینده فکر کنیم که متوجه شدیم به علت تعداد موالید، متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها در سال 90 و 92 رو به کاهش می‌رود و از همان زمان شروع به برنامه‌ریزی کردیم که برای ادامه و بقا در رقابت بودیم، از سال 92 بر تحصیلات تکمیلی تاکید کردیم و گام‌هایی برداشتیم که برخی موفق و برخی ناموفق بود.

روشن اظهار داشت: در سال 96 موفق شدیم موافقت جذب دانشجوی غیرایرانی را کسب کنیم و اکنون تعدادی دانشجوی غیرایرانی بورسیه داریم، بیش از 75 درصد از اعضای هیأت علمی دانشگاه سوره دارای مرتبه استاد یاری و بالاتر هستند زیرا ما با وسواس زیاد برای جذب اعضای هیأت علمی برنامه‌ریزی می‌کنیم و به دنبال کمیت زیاد با کیفیت عادی نیستیم.

وی ادامه داد: دانشگاه سوره به اقتصاد فرهنگ و هنر توجه بسیاری دارد و نظر مسئولان را هم به خوبی به این موضوع جلب کرده است.

رئیس دانشگاه سوره با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه سوره با بحران صندلی خالی مواجه نیست، گفت: در حالی که برخی دانشگاه‌های دولتی با کمبود دانشجو مواجهند دانشگاه سوره مازاد ظرفیت داوطلب دارد و این مسئله به دلیل کیفیت و ارزشیابی اساتید و دانشجویان است.

روشن گفت: تاکنون 12 هزار نفر از دانشگاه سوره فارغ‌التحصیل شدند که یک هزار و 60 نفر از مقطع کارشناسی ارشد بودند و با دو دانشگاه رم و مسکو به تفاهم رسیدیم و دارای دفتر ثابت همکاری در این دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول