اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور مطرح کرد

امدادرسانی به 16 هزار زائر اربعین در مرزها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور از ارائه خدمات‌رسانی امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر به حدود 16 هزار زائر در مراسم پوشش امدادی اربعین حسینی (ع) در هفته گذشته خبر داد.

امدادرسانی به  16 هزار زائر اربعین در مرزها

مرتضی سلیمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان تهران، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و با تدبیری بهتر نسبت به سال گذشته، وظیفه ارائه خدمات امدادی و پزشکی را در قالب پوشش امدادی اربعین حسینی (ع) امسال بر عهده دارد.

وی ادامه داد: گروه‌های امدادی مختلف از استان‌های کشور در قالب پزشک، پرستار، نجات‌گران کادر و داوطلب و امدادگران تقسیم شدند و هر گروه وظیفه خدمات‌رسانی در قرارگاه‌های مرزی و نقاط مختلف تعیین‌شده در کشور عراق را بر عهده دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: با توجه به بار ترافیکی که در زمان اربعین حسینی (ع) به‌خصوص در مرزها به وجود می‌آید، برخی از زائران تصمیم می‌گیرند زودتر از موعد قرارگاه‌های مرزی را رد کنند تا با آرامش بیشتری به زیارت عتبات عالیات برسند.

وی افزود: در هفته‌ای که پیش رو گذاشتیم حدود 16 هزار نفر جهت دریافت خدمات در قرارگاه‌های مرزی به پایگاه‌های مستقر جمعیت هلال‌احمر مراجعه کردند.

سلیمی بیان کرد: از تعداد مراجعه‌کنندگان 9 هزار و 228 نفر به‌صورت سرپایی تحت معاینه قرار گرفتند و 38 نفر جهت ارائه بیشتر خدمات پزشکی به مراکز درمانی اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: ایستگاه‌های سلامت جهت تست فشار و قند خون نیز در کنار پایگاه‌های امدادی مستقر در قرارگاه‌های مرزی وجود دارند که 5 هزار و 285 نفر جهت تست فشار و قند خون قرارگرفته‌اند.

اسکان یک هزار و 352 نفر در قرارگاه‌های مرزی

سلیمی در خصوص اسکان اضطراری زائران اربعین حسینی (ع) خاطرنشان کرد: چادرهای جمعیت هلال‌احمر جهت اسکان اضطراری برپاشده است و تا این لحظه یک هزار و 352 نفر در قرارگاه‌های مرزی اسکان داده‌شده‌اند.

وی ادامه داد: طرح اسکان اضطراری زائران همانند دیگر خدمات تا پس از ایام اربعین حسینی (ع) ادامه خواهد داشت.

توزیع ماسک‌های بهداشتی به زائران توسط امدادگران هلال‌احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اذعان داشت: اصولاً به‌خصوص در این فصل سال در قرارگاه‌های مرزی کشور و در استان‌های غربی و جنوب غربی مردم از وجود گردوخاک شدید رنج می‌برند.

سلیمی افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام‌شده است ماسک‌های بهداشتی توسط امدادگران برادر و خواهر به‌صورت رایگان در بین زائران توزیع خواهد شد و زائران سعی نمایند جهت زیارت عتبات عالیات این ماسک‌ها را همراه داشته باشند.

زائران توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: زائران در طول سفر خود حتماً توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند و به آن عمل کنند تا از انواع بیماری‌ها به‌خصوص مسمومیت‌های گوارشی که بر اثر مصرف مواد غذایی به‌طور خام و یا مصرف آب‌های آلوده و... به وجود می‌آید، به دور باشند.

سلیمی در پایان ضمن تشکر از تمامی عوامل امدادی حاضر در مراسم پوشش امدادی اربعین حسینی (ع)، متذکر شد: ارائه خدمات امدادی و پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی (ع) تا پس از ایام اربعین ادامه خواهد داشت و زائران می‌توانند چه هنگام خروج و چه ورود از کشور و حتی در کشور عراق از خدمات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران استفاده نمایند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول