اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

یک دانشجو از هر 4 دانشجوی استرالیایی سوءتغذیه دارند

نرخ فقر در میان دانشجویان بومی استرالیا یک نفر به هر 4 دانشجو می‌رسد؛ آنها در تأمین پیش پا افتاده‌ترین نیازهای خود نظیر غذا ناتوان هستند.

یک دانشجو از هر 4 دانشجوی استرالیایی سوءتغذیه دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، براساس بررسی‌های صورت گرفته، یک دانشجو از هر 7 دانشجوی استرالیایی سوءتغذیه دارند و نیاز به غذا دارند. 

آموزش عالی استرالیا اعلام کرده است: حدود یک میلیون نفر از جوانان این کشور دانشجو و در حال تحصیل هستند؛ این در حالی است که شرایط زندگی برای آنها به سختی مهیا شده است. 

یک نفر از هر 7 دانشجو از پس تأمین مخارج خود برنمی‌آید و گرسنه و با حداقل‌ها زندگی خود را می‌گذراند؛ همچنین آنها حتی از تأمین نیازهای ضروری خو عاجز هستند. 

آخرین بررسی دانشجویان دانشگاهی و امور مالی آنها که برای دانشگاه‌های استرالیا انجام شده است نشان می‌دهد، تقریبا یک سوم از دانشجویان دوره کارشناسی بیش از 20 ساعت در هفته کار می‌کنند.

داده‌های به دست آمده از این پژوهش نشان داد، یک نفر در هر 10 دانشجو، بیش از 30 ساعت در هفته کار می‌کند تا نیازهای اولیه خود را برطرف سازد. 

این گروه از دانشجویان علاوه بر دغدغه اشتغال، نگران حضور در سخنرانی‌های دانشگاهی هستند تا رتبه مد نظر دانشگاه را به دست آورند؛ در غیر این صورت ثبت نام آنها در ترم بعدی با مشکل مواجه خواهد شد. 

خواسته این دانشجویان از آموزش عالی استرالیا این است که آنها بتوانند از طریق اینترنت به صورت آنلاین سخنرانی‌ها را دنبال کنند و از این طریق ارتباط آکادمیک خود با دانشگاه را حفظ کنند. 

مارگارت گاردنر، رئیس دانشگاه استرالیا و معاون دانشکده دانشگاه موناش در ملبورن، می گوید: «این تصور که دانشجویان دانشگاه‌ها از رفاه برخوردارند، کاملا غلط است؛ بسیاری از آنها حتی پولی برای خرید غذا ندارند».

نرخ فقر در میان دانشجویان بومی استرالیا یک نفر به هر 4 دانشجو می‌رسد؛ از طرفی دیگر، مؤسسات آموزش عالی استرالیا در سال جاری تحصیلی وام‌های دانشجویی با مالیات سنگین را برای دانشجویان تدارک دیده‌اند که با اعتراضات فراوانی همراه شده است.

در پی معضلات فراوان دانشجویان یک بررسی ملی که توسط «Headspace» صورت گرفته، حکایت از آن دارد که بیش از 70 درصد دختران و پسران دانشجو در استرالیا از افسردگی رنج می‌برند. 

این بررسی در سایت «universityworldnews» منتشر شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول