اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پارسایی در نطق میان دستور:

برخورد دوگانه رئیس‌جمهور با فرهنگ ایران بی‌احترامی به شعور تاریخی این سرزمین است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس‌جمهور آنجا که فرهنگ و تاریخ ایران برای شما مصرف خارجی دارد برای تائید خود از آن حرف می‌زنید و در حوزه داخلی شاهد برخورد دوگانه هستیم.

برخورد دوگانه رئیس‌جمهور با فرهنگ ایران بی‌احترامی به شعور تاریخی این سرزمین است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بهرام پارسایی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 29 مهر 97) گفت: دلیل اصلی همکاری مردم هر کشوری با سیستم‌های جاسوسی اجنبی، کاهش عرق ملی و هویت ملی و عدم احساس تعلق به سرزمین خود است. بخش عمده مسئله‌ای همانند عملیات تروریستی به گفته دوستان اطلاعاتی به خاطر کاهش عرق ملی و هویت ملی بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دامن زدن به گسست و ایجاد فاصله بین مردم با گذشته تاریخی خود آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب تاریخی و میراث فرهنگی تا آنجاست که سابقه تاریخی و میراث فرهنگی ما را از دلایل بالا بودن جایگاه ملت و کشور ایران در بین کشورها می‌داند.

وی افزود: آقای دکتر روحانی که در سازمان ملل و در سفر به اروپا از تاریخ و فرهنگ غنی کشورمان یاد می‌کنید و خطاب به یهودیان می‌گویید ما ناجی شما در تاریخ بوده‌ایم آنجا که مصرف خارجی برای شما دارد به نوعی برای تائید خود از آن حرف می‌زنید و در برخوردی دوگانه انکار داخلی شما را شاهدیم که به نوعی سودجویی از فرهنگ و تاریخ این سرزمین است و بی‌احترامی به شعور و فرهنگ تاریخی جامعه به شمار می‌رود.

پارسایی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور درخواست نام‌گذاری روز کوروش را که مسئله‌ای کاملا اجتماعی و فرهنگی است به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادید و آن را امنیتی کردید. در دنیا مسائل امنیتی را برای کاهش هزینه‌های ناشی از آن فرهنگی و اجتماعی می‌کنند و ما کاملا نقطه عکس آنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران در بین کشورهای دارای استعداد گردشگری جزو 10 کشور اول دنیاست اما به دلیل کج سلیقگی‌ها و عدم استفاده از داشته‌های تاریخی و فرهنگی جایگاه ما برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل در رده 93 جهان است. چه کسی باید پاسخگوی این فرصت سوزی‌ها باشد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول