اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور ارشد جمهوری‌خواه: روایت ریاض درباره خاشقچی، عجیب و غریب است

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی ضمن انتقاد از ادعاهای ریاض درباره قتل «جمال خاشقچی» گفت، «تازه‌ترین روایت عربستان سعودی درباره اینکه مشت‌‎زنی سبب مرگ او شده، عجیب و غریب است».

 سناتور ارشد جمهوری‌خواه: روایت ریاض درباره خاشقچی، عجیب و غریب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فشارهای اعضای ارشد هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا بعد از اذعان عربستان سعودی به قتل «جمال خاشقچی» ادامه دارد و حالا یکی دیگر از سناتورهای هم حزبی «دونالد ترامپ» خواستار شدت عمل واشنگتن در قبال ریاض و «تحریم» مسئولان دست اندر کار این قتل شده است.

اذعان عربستان سعودی به قتل خاشقچی در کنسولگری ریاض در استانبول بعد از ۱۸ روز انکار سبب شده که «مارکو روبیو» عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا به دیگر هم قطاران دموکرات و جمهوری‌خواه ملحق شده و خواستار اعمال فشار و تحریم عاملان کشتن این روزنامه‌نگار شود.

روبیو، سناتور ایالت «فلوریدا» در توئیتر خود نوشت: «تغییر (مکرر) روایت‌های عربستان سعودی درباره قتل خاشقچی دارد کهنه می‌شود. آخرین روایت در این باره که مشت‌زنی (بین تیم ۱۵ نفره اعزامی ریاض به استانبول و خاشقچی) از کنترل خارج شده، روایتی عجیب و غریب است».

این قانونگذار کنونی و نامزد انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا افزود: «ما همانطور که قبلا درخواست کرده‌ایم، باید تحقیق در این باره را با استناد به قانون ماگنیتسکی پیش ببریم و بفهمیم واقعا چه اتفاقی افتاد و مسببان آن را تحریم کنیم».

اشاره روبیو به ادعای منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از یک مقام عربستان سعودی است که در آن او ادعا کرده، بروز درگیری و مشت‌زنی بین تیم اعزامی ریاض با خاشقچی سبب مرگ او شده بود.

این قانونگذار هم حزبی «دونالد ترامپ» در شرایطی بر لزوم در پیش گرفتن قانون ماگنیتسکی و تحریم مسببان قتل خاشقچی تاکید کرده که رئیس‌جمهور آمریکا و کاخ سفید توضیح ریاض درباره کشته شدن این روزنامه‌نگار را «قابل باور» خوانده است.

طبق قانون «ماگنیتسکی»، اگر مقامات و یا مسوولان دولتی هر کشوری مرتکب اقداماتی از جمله اعدام‌های غیرقانونی، شکنجه یا نقض جدی حقوق بشری شوند، مورد تحریم دولت آمریکا قرار می‌گیرند.

«لوید داگت» عضو مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه نامه‌ای را که بیش از ۴۰ نماینده آن را امضا کردند، منتشر کرده بود.

در این نامه  تاکید شده که «دولت عربستان سعودی در ترور خاشقچی دست داشته است» و این کشور باید در چارچوب «قانون ماگنیتسکی» تحریم شود

در ادامه این نامه خطاب به ترامپ آمده است، «ما از اظهارات اخیر شما که طبق آن پول را مهمتر از عدالت و دیگر ارزشهای آمریکایی قلمداد کرده اید به شدت نگران هستیم». 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول