اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی سمنان خبر داد

موافقت با ایجاد 10 واحد بوم‌گردی جدید در استان سمنان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با ایجاد 10 واحد بوم‌گردی جدید در این استان موافقت شد.

موافقت با ایجاد 10 واحد بوم‌گردی جدید در استان سمنان

رحمان فرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در آخرین جلسه کمیته برنامه‌ریزی گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با ایجاد 10 واحد بوم‌گردی جدید در استان موافقت شد.

وی اضافه کرد: با ایجاد این 10 واحد بوم‌گردی،  160 نفر به ظرفیت اسکان در اقامتگاه‌های بوم گردی استان سمنان اضافه می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها، زمینه اشتغال پایدار 20 نفر به‌ویژه در مناطق روستایی فراهم می‌شود.

فرمانی با بیان اینکه در حال حاضر 65 اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان فعال است، گفت: 100 پرونده تقاضا برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان سمنان در حال طی مسیر اداری هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید پس از دریافت موافقت اصولی اولیه در خصوص ایجاد یا مرمت بناهای قدیمی و تاریخی در سطح روستاها و مناطق گردشگری، بر اساس ضوابط و شرایط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اقدام به راه‌اندازی اقامتگاه کنند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: متقاضیان در صورت تمایل به ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانند به ادارات میراث فرهنگی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

فرمانی خاطرنشان کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی عموماً در روستاها و مناطق گردشگری ایجاد می‌شود و با معرفی ظرفیت‌های روستایی و سنتی ازجمله آداب و رسوم، غذا، پوشاک و ... به درآمدزایی و اشتغال‌زایی مناطق کمک می‌کنند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول