اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها خبر داد

بازگشت 47 درصدی مجدد زندانیان به زندان

مدیرکل اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان‌ها گفت: بر اساس استاندارد جهانی آمار بازگشت مجدد زندانیان در دنیا 47 درصد است و در ایران نیز ما حدوداً همین آمار را داریم.

بازگشت 47 درصدی مجدد زندانیان به زندان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبری امروز در همایش «زندگی زیبا» که به منظور بررسی راهکارهای عملی پیشگیری از بازگشت مجدد زندانیان اظهار داشت: اگر زندانی در همان سال تا دو سال بعد به زندان برگردد، طبق استاندارد جهانی بازگشت مجدد به زندان گویند و متخصصان بر اساس این جامعه آماری کار می‌کنند.

مدیرکل اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه بر اساس این استاندارد جهانی آمار بازگشت مجدد زندانیان در دنیا 47 درصد است، بیان داشت: در ایران نیز ما حدوداً همین آمار داریم که با توجه به شرایط ژئوپولتیک استان‌ها کمی تفاوت دارد، بنابراین یک جمعیت 30 هزار نفری را در سراسر کشور زیر پوشش خدمات حمایتی قرار دادیم.

علی‌اکبری تصریح کرد: بر این اساس از ابتدای سال 96 تاکنون 4 هزار و 285 نفر از زندانیان آزاد شده به صورت داوطلبانه به ادارات مراجعه کرده و پس از آموزش و مشاوره به اشتغال وی کمک کرده و از خدمات حمایتی مانند بهداشت و درمان، فرزندی و ... بهره‌مند شدند که این خدمات تکمیل‌کننده کارهای آموزشی خانواده و جامعه است.

وی تمام آحاد جامعه را در قبال زندانیان مسؤول دانست و افزود: فرد زندانی تاوان کار اشتباه خود را پرداخته است، اما از آنجا که پس از آزادی بیکار است و توانایی اداره کردن خانواده خود را ندارد در حق آن ظلم شده است که این امر نتیجه کم‌کاری خانواده‌ها و جامعه است، بنابراین همگی باید در این زمینه احساس مسؤولیت کنند.

علی‌اکبری عنوان کرد: از تعداد 30 هزار نفری که زیر پوشش خدمات حمایتی قرار گرفتند، طبق آمار اخذ شده، تنها 801 نفر معادل 2.67 درصد بازگشت مجدد داشتند و همچنین آمار نشان می‌دهد که 94 درصد مردم عادی اقساط خود را پرداخت کرده و تنها 6 درصد اعتبارات بانکی سوخت شده است که با توجه به این امر ما نیز به زندانیان کمک کردیم تا نسبت به پرداخت اقساط بانکی خود اقدام کنند.

مدیرکل اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان‌ها ادامه داد: اگر زندانی رها شده، شغل و درآمدی نداشته باشد، نبود زیربنا موجب آسیب دوباره می‌شود بر همین اساس در حوزه اشتغال برای زندانی در داخل زندان و خانواده زندانیان باید تدابیری بیندیشیم که با درآمد خود نه با استفاده از یارانه، پرداخت‌های ماهانه و ... زندگی کنند تا بتواند با سربلندی به جامعه بر گردد.

وی ابراز داشت: همواره شرایط کشور اینگونه نیست، هر چند که به دلایل مشکلات اقتصادی آمار زندانیان افزایش یافته است، اما برای عبور از این برهه باید با تدبیر و برنامه‌ریزی در راستای عزت نفس و کرامت انسانی خانواده‌های زندانیان بکوشیم.

انتهای پیام/80001/ژ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول