اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: احتمال تروریستی بودن انفجار مرکز دانشگاهی در حال بررسی است

کاخ کرملین از احتمال تروریستی بودن انفجار امروز یک مرکز دانشگاهی در کریمه خبر داد و تأکید کرد که به دستور رئیس‌جمهور روسیه تحقیقاتی در این رابطه آغاز شده است.

کرملین: احتمال تروریستی بودن انفجار مرکز دانشگاهی در حال بررسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ کرملین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، این احتمال وجود دارد که انفجار مرکز دانشگاهی در شهر «کرچ» شبه‌جزیره کریمه یک اقدام تروریستی بوده باشد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تأکید کرد که بازپرسان روس در حال بررسی تروریستی بودن این حادثه هستند.

سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفته است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دستوری مبنی بر انجام تحقیقات گسترده در این خصوص صادر کرده است.

بنا بر گزارش منابع روس، انفجار گاز در یک مرکز دانشگاهی در منطقه «کرچ» شبه جزیره کریمه، 13 کشته و دست‌کم 50 زخمی بر جا گذاشته است. کرچ شهری است که در شرق شبه‌جزیره کریمه قرار گرفته است.

 

 

منابع امدادرسان نیز وقوع این انفجار و تعداد تلفات این حادثه را تأیید و از انتقال دست‌کم 18 نفر به بیمارستان خبر دادند که وضعیت تمام این افراد وخیم گزارش شده است.

ظاهرا برخی منابع امنیتی به شبکه راشاتودی گفته‌اند که به دنبال این انفجار تیراندازی نیز در اطراف محل حادثه به وقوع پیوسته است.

برخی شاهدان عینی گزارش کردند که به دنبال این انفجار، تعدادی فرد مسلح که صورت‌های خود را پوشانده بودند، اقدام به تیراندازی به سمت مردم کرده‌اند.

در شرایطی که ابتدا اعلام شده بود که نشت لوله‌های گاز باعث این انفجار مهیب شده اما بعدا مقامات مبارزه با تروریسم روسیه تأیید کردند که یک وسیله انفجاری عامل اصلی این انفجار بزرگ بوده است.

هنوز این وسیله انفجاری شناسایی نشده است اما احتمال افزایش آمار تلفات و قربانیان این حادثه بالاست.

منابع پزشکی تأیید کردند که تعداد زخمی‌شدگان این حادثه که به بیمارستان منتقل شده‌اند، 34 نفر بوده که همگی بستری شده‌اند.

سخنگوی کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه از اعزام نیروهای امنیتی و نیروهای ضربت پلیس به کرچ خبر داده و گفته است که تمام یگان‌های امنیتی روسیه در حال انجام تحقیقات در این زمینه به منظور جلوگیری از وقوع دیگر انفجارهای احتمالی هستند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که 4 هواپیمای نظامی آمادگی دارند تا قربانیان این حادثه را به مراکز درمانی منتقل کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، «اولگا گربنیکوا» رئیس این مرکز دانشگاهی اعلام کرد که افراد مسلح به زور وارد ساختمان دانشکده شده و به سمت هر کسی که در مسیر آنها بوده تیراندازی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت که یکی از افراد مسلح در داخل دانشکده خودش را منفجر کرده است.

مدیر این دانشکده این حادثه را با حمله سال 2004 به مدرسه‌ای در «بسلان» مقایسه کرده که در آن سال 330 کشته برجا گذاشته بود.

رسانه‌های روسیه ساعاتی پس از وقوع  این حادثه تصویری از یکی از تیراندازان را منتشر کردند و نوشتند که وی طراح اصلی این حمله تروریستی در دانشکده پلی‌تکنیک کرچ بوده که پس از وقوع این حادثه به ضرب گلوله، خود را کشته است.

 

 

برخی رسانه‌ها نیز تصویر دیگری از یکی دیگر از افراد مسلحی که وارد ساختمان دانشکده کرچ شده بود منتشر کرده و نوشتند که وی پس از ورود به ساختمان اقدام به شلیک به سمت دانشجویان و کارمندان دانشکده کرده و پس از آن بمبی را نیز منفجر کرده است.

 

 

این مقام ارشد کریمه در ادامه گفته است که شمار قربانیان این حادثه تروریستی به 18 تن افزایش یافته است. پیشتر شمار قربانیان 13 نفر اعلام شده بود.

رئیس جمهوری خودخوانده کریمه به دنبال وقوع این حادثه، سه روز عزای عمومی در این شبه‌جزیره اعلام کرده است.

رئیس کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که قربانیان این حادثه همگی به ضرب گلوله کشته شده‌اند و انفجار قربانی به دنبال نداشته است.

کمیته تحقیقات روسیه ساعاتی پس از وقوع این حادثه گزارش کرد که تیراندازی و انفجار امروز در دانشکده پلی‌تکنیک کرچ کریمه، یک پرونده قتل عام بوده و تروریستی نیست.

این کمیته همچنین «ولادیسلاو روسلیاکوف» که دانشجوی 18 ساله این کالج است را به عنوان مظنون اصلی این پرونده معرفی کرد که ظاهرا پس از اقدام به تیراندازی گسترده در محوطه دانشکده، خودکشی کرده است.

پس از گذشته حدود 5 ساعت از حادثه امروز دانشکده پلی‌تکنیک کرچ، نیروهای امدادرسان گزارش کردند که هنوز وضعیت 16 نفر از زخمی‌شدگان این حادثه وخیم است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول