اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست مجدد سوریه برای تخلیه خاورمیانه از سلاح اتمی و کشتار جمعی

نماینده سوریه در سازمان ملل از کشورهای عضو شورای امنیت خواست، رژیم صهیونیستی را ملزم کنند که به معاهده منع تسلیحات شیمیایی بپیوندد و همه سازه‌ها و فعالیتهایش تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

درخواست مجدد سوریه برای تخلیه خاورمیانه از سلاح اتمی و کشتار جمعی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بار دیگر تأکید کرد که باید منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی تخلیه شود.

الجعفری تصریح کرد که تداوم حمایت از تملک سلاح اتمی توسط رژیم صهیونیستی و سرپوش نهادن بر مسئله عدم انضمام این رژیم به معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی از سوی کشورهای هسته‌ای یک مسئله روشن است که از رهگذر به شکست کشاندن کنفرانس بازبینی این معاهده در سال 2015 توسط آمریکا و انگلیس مشخص شد.

وی با بیان اینکه حمایت مداوم آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان و سایر کشورهای غربی باعث توسعه برنامه‌های نظامی هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی اسرائیل شده است، اظهار داشت که این حمایت رژیم صهیونیستی را تشویق کرده است که به معاهده منع تسلیحات شیمیایی و توافقنامه‌های سلاح کشتار جمعی نپیوندد.

این مسئول سوری اعلام کرد که سوریه در سال 2003 طرح تخلیه منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی به ویژه سلاح اتمی را در شورای امنیت اعلام کرد، ولی هیئت آمریکایی تهدید کرد که این طرح را وتو خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه یه نقل از الجعفری گزارش داد که سوریه بار دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت می‌خواهد که در راستای تخلیه منطقه خاورمیانه از سلاح اتمی و همه سلاح‌های کشتار جمعی فعالیت کرده و به اسرائیل فشار وارد و آن را ملزم کنند که به معاهده منع تسلیحات شیمیایی بپیوندد و همه سازه‌ها و فعالیتهای این رژیم تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

وی با اشاره به الحاق سوریه به به معاهده منع تسلیحات شیمیایی تأکید کرد که دمشق از طریق این مسئله نشان داد که مخالف هر گونه استفاده از سلاح شیمیایی است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه این کشور 160 نامه به رئیس این سازمان و شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم فرستاده است، اعلام کرد که در این نامه‌ها از اینکه کشورهای حامیان تروریسم، سلاح شیمیایی در اختیار تروریستها قرار دهند سپس دولت سوریه را متهم ‌کنند که از این سلاح استفاده کرده، ابراز نگرانی کرده است.

الجعفری در پایان با اشاره به اینکه تروریسمی که مواد شیمیایی سمی در اختیارش قرار می‌گیرد، به کشورهای حامی خود بازخواهد گشت،  توقف قاچاق تروریست‌ها از طریق مرزهای مجاور به سوریه را خواستار شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول